Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makaus
#257928
Netflix appen svinger som jeg ved ikke hvad. Jeg har sat developer playback HUD til og kan se opløsning konstant.

Min går fra 480p til 1600/2160p og ned igen på 10 sekunder, konstant, har både prøvet med Wifi og Ethernet(45 mbit på begge gennem SpeedTest appen). Den er mere i 720p og 1080p end 4K, har kun testet med 4K film/shows.

Jeg kører 11.1.
Af christianbuhl
#257945
Kan Apple TV4k tvinges til kun at vise 4K SDR? Altså også konvertere 4K HDR materiale på iTunes til 4K SDR... Har nemlig et Edge-lit LED med peak på ~350nits der viser 4K SDR rigtig pænt; mens HDR er temmelig ringe...
Af Makaus
#257948
Christian, ja man sætter den til SDR I Video settings og så ser du ikke andet end SDR materiale. Den konvertere vist ikke HDR til SDR, den sender dig bare SDR materialet direkte.
Af Kewin
#257950
Kom der ikke også snart en test af ATV 4K?

Vil gerne læse om og gøre god brug af jeres kamp/erfaringer med det før mit skulle komme i slutningen af ugen :)

Og vildt nok som det er oppe på 4-5 ugers leveringstid!
Af christianbuhl
#257952
Makaus skrev:Christian, ja man sætter den til SDR I Video settings og så ser du ikke andet end SDR materiale. Den konvertere vist ikke HDR til SDR, den sender dig bare SDR materialet direkte.
indeholder iTunes således både 4K SDR og 4K HDR i en digital container-fil eller?
Af Makaus
#257954
Det ved jeg ikke, men her er to billeder med information fra udvikler playback hud.

Et fra SDR og et fra et som skulle have været HDR10. Men den skriver Unknown, hvilket den ikke burde, når man ser at den skriver HDR10 hos andre som afspiller Dolby Vision film uden et Dolby Vision tv.

https://imgur.com/gallery/Bv4g6
#257957
christianbuhl skrev:
Makaus skrev:Christian, ja man sætter den til SDR I Video settings og så ser du ikke andet end SDR materiale. Den konvertere vist ikke HDR til SDR, den sender dig bare SDR materialet direkte.
indeholder iTunes således både 4K SDR og 4K HDR i en digital container-fil eller?
HDR er blot et lag, der ligger ovenpå SDR. Enheder, som ikke kan håndtere HDR springere bare dette lag over.
Af itsbradley
#257963
Snakket med Netflix vedrørende subs problemer. at de dette ut. De hevder at de aldri har hørt om problemet, og at ingen ting er feil med appen.

Anbefaler samtlige om å melde fra til Netflix.
Af itsbradley
#257978
Hadde en lang prat med Netflix vedrørende at subs bortfaller.

Netflix hevder at de kunne registrer "dead connection" issues, og at det var grunnen til at subs datt ut. De tok opptak av bildet, og kunne registrere at subs tatt ut. Jeg finner det merkelig da jeg har forsøkt med Netflix på mobil, MacBook pro, smart tv - og aldri opplevd dette problemet. Har 250/250, hvorav alt er koblet på Asus 88u router.

Det er kun apple tv4k som opplever wifi problemer, og får disse små dead connection issues. Hva tenker dere. Er dette software relatert, eller hardware issue? Det trenger selvfølgelig ikke være dead connection, men kan være noe annet software relatert.

Vet om flere som opplever de samme problemene.
Af kruga
#257982
Har faktisk samme problem på Netflix med undertekster.

Har flere gange måtte slå fra og til for at få underteksterne på. Selvom de så ud til at være sat på fra start.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 103