Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af St1ckboy
#269156
Det er en lang tråd - har lag af navigationen med remoten til ATV 4K været diskuteret? Er der andre løsninger end at købe Belkins Ultra High Speed kabel fra Apple (eller 2 hvis man har sin ATV koblet til receiver og receiver til TV via HDMI ARC).

På forhånd tak
Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269163
Vil du købe kablet for at løse lag? For det vil ikke afhjælpe noget. Belkins kabel er ikke bedre end så mange andre. Det er bare dyrere.
Af St1ckboy
#269174
Det er jo spørgsmålet - rigtig mange rapporterer at det løser problemet. En forklaring er, at 4K HDR 60Hz gennem ‘dårlige’ kabler laver støj på 2.4GHz som forstyrrer Bluetooth forbindelsen mellem ATV og remote (og headsets). Jeg har bestilt et par Belkin kabler for at prøvet. Virker det er alt godt, gør det ikke ryger de retur...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269175
Belkins kabel er bare ikke unikt. De har ikke HDMI 2.1 certificering selvom de påstår det. Der er mange andre kabler som kan presse samme båndbredde igennem.
Af St1ckboy
#269179
Sikkert - men Belkins er det eneste specifikke kabel jeg har læst ‘løser problemet’. Jeg bruger allerede kabler der understøtter 4K HDR 18Gbps... Nu får vi se:-)
Af lkodk
#269472
hmm. Det lyder crazy og selvom jeg har læst om det, har jeg ikke rigtigt troet på det. :)
Men der kan måske alligevel være noget om det.

Jeg har selv oplevet det lag med Apple remoten på mit ATV4K, men tænkte at det var pga boksens placering i forhold til tv'et (lidt skjult bagved). Det har ikke været det store problem for mig, da jeg for det meste bruger en Logitech Harmony remote.

Indtil forleden har jeg bare brugt de high-speed kabler jeg havde i forvejen, men skiftede dem ud, fordi jeg havde lidt problemer med periodiske udfald når ser 4K HDR. Det blev ikke til de dyre Belkin kabler, men nogle billige, men alligevel premium certificerede, kabler.

Siden da har jeg ikke oplevet lag fra Apple remoten, og for at teste grundigt har jeg kun brugt den. Jeg har ikke ændret placering af boksen eller opladet remoten. Det eneste der har ændret sig er HDMI kablerne (fra boks til receiver og receiver til tv).

Nu ved jeg ikke om det er kablerne eller fordi strømmen har været taget til boksen mens jeg byttede kabler, så den har været genstartet, men under alle omstændigheder er det væk indtil videre. :o
Af ahp
#269482
Jeg oplever også lidt lag af og til. Så sent som idag faktisk. Efter genstart at ATV er det forsvundet. Syntes det er lidt svært at blive klog på. Nogle gange oplever jeg det sågar kun ved nogle bevægelser. F.eks. ved scrolling til venstre, eller op, men ikke til høje eller ned. Men som nævnt forsvinder det for en stund, efter genstart.
Brugeravatar
Af bbplayer
#269483
ahp skrev:Jeg oplever også lidt lag af og til. Så sent som idag faktisk. Efter genstart at ATV er det forsvundet.
Jeg tror det er endnu et af apple's stunt for at spare på strømmen, så slider du mindre på boksen når de skruer ned for cpu performance, og boksen holder længere. Det er selvfølgelig vurderet ud fra hvor længe den kører, så nu længere tid tændt nu mere cpu performance fjerner de, så du i snit bruger mindre strøm :)
Af St1ckboy
#269652
Efter 4 dage med Belkinkablerne tør jeg forsigtigt konkludere, at problemerne er væk! Jeg prøvede også genstart og 2 forskellige andre kabler først. Intet kunne gøre noget ved lag. Skiftede til Belkinkablerne mellem ATV og receiver (HEOS AVR) samt receiver og TV (LG C7). Fra første start har det spillet. Og lad mig tilføje, at jeg hidtil har været STOR modstander af 'dyre kabler er bedre' i forbindelse md digitale signaler...

Men det hele spiller, så pyt med at de var lidt dyrere. Man kan jo håbe på, at de er 'fremtidssikret' til når (hvis?) Apple får fjernet den irriterende sorte skærm når man skifter mellem HDR og SDR...

Go' søndag
Morten
Af Makaus
#269656
Sjovt, jeg tror jeg har samme problem med min remote, eller det lyder i hvert fald sådan.

Jeg har billige kabler fra power/av-cables, men kabler der stadig opfylder kravene til det jeg skal bruge dem til; 1-2m lange, 18Gbps. Ingen problemer med afspilning af 4k hdr eller lign.

Men Apple remoten.... Hver anden gang jeg tænder mit Apple tv hænger remoten konsekvent 1-5 sekunder bagefter mine tryk og pludselig fungerer den korrekt, få minutter efter hopper den tilbage til at have tydeligt delay. Jeg tager ofte fat i telefonen eller Harmony, men de er bare så klodsede til at scrolle rundt.. Jeg har også hørt et andet sted at det kan have noget med afskærmning at gøre.

Er der en tommelfingerregel man skal kende til? Hvis der er 3-4 strømforsyninger samlet, så skal kabler være af god kvalitet eller skal hdmikabler så vidt muligt holdes adskilt eller noget lignende? Så jeg ikke skal investerer i nye(dyre) kabler.
Af lkodk
#269836
Det behøver ikke være dyre kabler.
Jeg fik løst mit remote lag med billige men alligevel Premium Certified 2.0 High-Speed kabler.
Af mousefarm
#269908
Jeg oplevede at match frame rate og HDR match instilling blev slettet / sat til default off ved opgradering til 11.3 fra 11.2.

Så check lige efter når du opgraderer.

Har ikke kørt nogen form for beta på mit ATV4K.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 103