Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nesager
#245690
Hej igen.
Det skal lige siges at det kører ok på 2,4 GH
Jeg kunne godt investere i den WIFI løsning som Altibox tilbyder,men der ingen sikkerhed for at hjælper.
Hvis jeg selv køber en router ,er der i tilfælde af problemer ingen hjælp at hente hos Alibox .Og da jeg bestemt ikke er en nørd til lege med routere,har jeg valgt at bruge kablet netværk.Jeg kan dog sætte en kabel i en router. ;)
Det må ger være noget Plug & Play
Mvh
Af x99gump
#245692
Nu virker det som om de fleste er til Apple Tv, så jeg vil da lige slå et slag for Chromecast :-)
Vi startede med at have et Apple tv 3, som vi har været rigtig glade for. Efterfølgende fik vi en chromecast (1.gen), som ikke blev brugt super meget i starten, hastigheden var ikke imponerende og stabiliteten heller ikke. Men nu har vi efterhånden fået en 2. gen, og der er blevet fejlrettet en masse, så nu bruger vi aldrig vores apple tv mere. Når man skal søge efter ting i Netflix eller Viaplay, så er det bare så meget nemmere at kunne skrive på et tastatur i stedet for at skulle vælge bogstaver med en fjernbetjening. Det er også nemt hvis man skal stoppe eller pause, for alle vores telefoner og tablets registrerer når der bliver castet noget, så de kan alle pause og stoppe afspilning, også selv om det ikke er på den enhed som faktisk caster...

Alt i alt er jeg rigtig glad for vores Chromecast :-)
Af nesager
#245693
@ x99gomp.
Mange tak for din kommentar.Det er også rart at høre om Ghromecast og særlig 2eren. Har selv overvejet på at købe den,men i følge de test jeg har læst virkede det som om man mente at der ikke var store forskel i forhold til den første Chromcast.
Du skiver noget om fejlrettelser ,kan du beskrive hvad i forhold til den første.
Jeg ser du nævner Netflix,har du surround lyd eller kun stereo fra netflix ?
Jeg ville egentlig gerne prøve ATV4,men jeg tror ikke at jeg kommer til at bruge det så meget,og så er det jo lidt dumt at smide 1200,kr. efter den.
Men som jeg skrev tidligere i tråden er jeg at overvej om jeg skulle investere i nyt Tv,så det sætter det her lidt på standby,men jeg vel lige følge hvad der sker.
Mvh
Af x99gump
#245697
nesager skrev:@ x99gomp.
Mange tak for din kommentar.Det er også rart at høre om Ghromecast og særlig 2eren. Har selv overvejet på at købe den,men i følge de test jeg har læst virkede det som om man mente at der ikke var store forskel i forhold til den første Chromcast.
2'eren er hurtigere til at starte et stream op end 1'eren, og det er rigtig rart.
nesager skrev:Du skiver noget om fejlrettelser ,kan du beskrive hvad i forhold til den første.
Det er fejlrettelser, opdateringer osv af software jeg mener. Det er blevet mere stabilt og der er kommet en masse features på. Det er ikke noget der er kommet på 2'eren i forhold til 1'eren, så der er det (så vidt jeg ved) lige meget om du har den ene eller den anden.
nesager skrev:Jeg ser du nævner Netflix,har du surround lyd eller kun stereo fra netflix ?
Min Chromecast sidder i min surround receiver, og den leverer surround fra både Netflix og Viaplay, i hvert fald hvis videoen understøtter det.

Chromecasten kan forresten også køre kablet netværk, der skal bare købes en adapter til hvis du har 2'eren. Denne er dog med hvis du køber en Ultra. Så prisforskellen på en 2'er og en ultra bliver lidt mindre hvis du vil bruge adapteren. Ultra'en er så igen endnu hurtigere til at starte videoer op end 2'eren. Og så kan den jo vise 4K og HDR, men det er ikke en jeg selv har prøvet.
Af nesager
#245698
@ x99gomp.
Tusind tak for dit svar,
Jeg tror jeg bestiller en 2,og så sætte den i min AV reciever.
Havde altid troet at den skulle i TV,men nu vil jeg prøve i min AV reciever.Det er vel ligegyldig hvilken HDMI port der bruges.
Mvh.
Af jramskov
#247471
Sen besvarelse, men et par kommentarer herfra.
Synes ikke man helt kan sammenligne AppleTV med Chromecast, Du bør i stedet sammenligne AppleTV med en AndroidTV boks, den mest kendte er nok Nvidia Shield.
Chromecast kræver en smartphone eller tablet for at bruge, det gør en Apple TV eller Android TV boks ikke. Det er efter min mening en klar fordel, f.eks. hvis ens forældre eller svigerforældre er på besøg for at passe ungen :)
Jeg har ingen erfaring med Apple TV men Nvidia Shield TV er vist ganske fin og rent hardwaremæssigt er den overlegen. Den store fordel ved Apple TV i forhold til Android TV er nok indhold. Indtil for nyligt var grundlæggende set intet dansk indhold til Android TV. Modsat gælder Apple TV hvor nærmest alt er tilgængelig. DR, TV2 play, Viaplay, Dplay, Telia TV. Nogle gange er det en fordel at kunne bruge et tastatur på sin tablet eller smartphone og det er også muligt med AppleTV hvis man har en iPhone eller iPad.

Vi har udelukkende brugt Apple TV4 siden den kom frem. Vi droppede vores TV-boks fra Waoo og er gået "all-in" på streaming og selve boksen har været klippestabil. Vi bruger primært DR, Viaplay, Netflix og Infuse. Jeg kan også godt lide Reuters app, hvis man lige vil have de seneste nyheder på engelsk. Man får 3 valgmuligheder, vil man se nyheder i 10, 15 eller 30 minutter.
Af nesager
#247473
@ jramskov
Tak for dit indlæg ( Bedre sent en aldrig )er det ikke det man siger.
Jeg har ikke rigtig taget stilling endnu ,venter lidt på at Apple Tv 5 dukker op.
Lige en kommentar til det her.
"Det er efter min mening en klar fordel, f.eks. hvis ens forældre eller svigerforældre er på besøg for at passe ungen."
Det er jeg nu ikke så bange for,nu er det mig der bedste her,og er der noget jeg er i tvivl om kan jeg bare spørge barnebarnet.
Men jeg tror det bliver Apple TV om det så bliver 4 eller 5 ved jeg ikke endnu.
Mvh.
Af jramskov
#247476
Hehe :) ja, det er ikke usandsynligt at ATV5 dukker op snart.

PS. Fordelen er at man har en dedikeret fjernbetjening, det kræver ikke en smartphone eller tablet. Min kommentar om forældre var blot min situation :)
Af nesager
#247478
Vil lige vente på en test af Apple TV 5
Man kan altid lære noget af børnebørnene,det er mere med at huske det bag efter. :)
Mvh.
Af teletis
#247488
Nu fik jeg ikke lige nærlæst alle comments...

Men jeg bruger da HDMI CEC til chromecast 2. Så jeg pauser Netflix med TV'ets fjernbetjening og jeg kan starte næste afsnit i en serie ved at trykke play når den jeg lige har set er færdig...
Af Supergris
#247543
Jeg tror, du vil være bedre tjent med en Nvidia Shield, hvis du ikke har andre produkter fra Apple.

Den kan du tilslutte din harddisk uden problemer, og den har indbygget Chromecast.

Den er lidt dyrere end tilsvarende produkter, men til gengæld følger der både en god remote og en controller med, og den er lynende hurtig og lækker, så merprisen er rigelig retfærdiggjort, i min optik...

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM1
Af nesager
#247551
@ Supergris.
Mange tak for dit forslag,kan den læse alt man smider i den og kan man forvente opdateringer
Kan se at der på Elgigantens side står 2015,er det fordi det er en udgået model ?
Mvh.
Ps.Den kan så også kun afhentes i 2 varehuse.
Af Supergris
#247552
Ja, det var den gamle model, jeg kom til at linke til.
Her er den nye:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... -shield-tv

Den er 200 kr. dyrere, men så er der også en remote og 3 mdr. Viaplay med i købet.
Forskellen på den "gamle" og den "nye" er minimal.
Hardwaren er den samme, men der er vist tilføjet noget "Google mikrofon halløj", og controlleren er ændret lidt i designet.

Den afspiller alt, hvad du kan tænke dig af både lyd, billed og video-filer, og har ingen problemer med 24 Hz eller 4K.

Udover at fungere som den bedste medieafspiller på markedet, tilbyder den en bred vifte af andre muligheder, og der kommer hele tiden nye ting til.
Den er ret kraftig som spillekonsol, og har endvidere muligheden for, at streame spil, enten fra din egen PC med Nvidia-grafikkort, eller over nogle tjenester, man kan tilmelde sig.

I forhold til Apple TV mangler den nok nogle apps, hvis du ønsker at streame alle dine tv-kanaler, men de fleste kan sideloades eller streames med Chromecast-funktionen, og de er rimelig flinke med at opdatere, så mon ikke, der kommer flere apps efterhånden?

PS. Jeg kan garantere, den IKKE er træg i menuerne. Netop hardwaren og hastigheden pga. denne, er, hvad der adskiller den, fra de fleste andre billigere alternativer, der findes på markedet.

Den er simpelthen en drøm at navigere rundt med, men det kræver lidt tid og nørden rundt, hvis man vil have det til, at fungere helt optimalt, men den klarer alt det basale, uden man behøver at rode alt for meget med det...