Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#228370
Hej
Er lidt nysgerrig på hvad I har installeret på jeres ATV4. Tænker at man altid kunne bruge lidt inspiration

Selv har jeg følgende:
Spil:
Crossy Road
Asphalt8
Rayman Adventures

Media:
Infuse Pro - visning af film fra min NAS
BBC iPlayer * - BBC's legendariske player
TVPlayer * mere engelsk TV - rigtig mange gratis kanaler
Hulu** - tja Hulu
History** - Hvis man kan kan li' lidt skær serier og udsendelser om f.eks. ufoer o.l.
DR TV - tja DR TV
SVT Play - Svensk TVNRK TV - Norsk TV
Netflix - Need i say more
Youtube
Red Bull TV - TV fra deres events verden over
FoxNow** - US serier bl.a. X-files
ABC** - US TV
NBC** - US TV

Andet:
Radio - DR radiokanaler
Text-TV - Godt gammelt text-TV
TED - Nørd TV
Vimeo
Dansk Filmskat - Gamle danske film
Speedtest - Hastighedstester som på iPhone/iPad

Plus de præinstallerede app's

* kræver UK iTunes konto
** kræver US iTunes konto
#228440
Hvordan kombinerer du UK/US iTunes konto med en Dansk iTunes.

Har selv US Netflix, og så kun et par screen savers: Classic Fireplace og Amazing Aquarium

Vil dog gerne have DR, men kan så vidt jeg ved ikke få den med US iTunes og unblock-us !:(
#228474
Det fungerer fint. Når jeg logger ind på f.eks. min us konto kommer den op og siger at jeg kun kan bruge den til at købe app's fra us store. Det siger jeg ok til og så skifter den bare. Derefter henter jeg de app's jeg ønsker og logger ind igen med mit danske apple ID. Jeg bruger selvfølgelig smart DNS som skjuler hvor jeg er. Ellers kan du ikke bruge de engelske/amerikanske app's efterfølgende
#228493
Jeg roder ikke med VPN så jeg har blot "de sædvanlige" apps installeret.

Bruger den primært til YouTube, DR TV og Kodi.

Jeg benytter Kodi på ATV4 fordi jeg ikke vil betale penge for MrMC (som ikke engang tillader add-ons) og fordi jeg ikke bryder mig om de thumbnail-only views man finder i apps såsom Infuse og VLC; jeg vil browse mine medier som ren tekst så jeg nemt og hurtigt kan se en hel titeltekst uden konstant at skulle navigere hen til en thumbnail og vente på, at en titeltekst begynder at scrolle. Da en stor del af mit lokale bibliotek er rips fra YouTube og DR TV er der ofte tale om lange titler som diverse scrapers alligevel ikke kan finde thumbnails til.

Jeg brugte den en kort overgang til Netflix men der var for mange udfald og den kunne ikke altid huske præcist hvor den skulle genstarte fra. Jeg vendte derfor tilbage til Netflix-app'en i mit 2013 Sony TV som er væsentligt langsommere hvad angår UI men hvor jeg i det mindste ikke oplevede udfald eller problemer med at huske, hvor jeg slap.
#228516
LarsSørensen skrev:De amerikanske kanaler... Kræver de ikke, at du logger ind via abonnement fra en fysisk opkobling "over there"?
Nej, ikke alle kanaler kræver abonnement og flere af deres serier o.l. er tilgængelige. Men kvaliteten på f.eks. NBC er dårlig trods at der er fuld skrald på hastigheden. Har også lige fået hulu op at køre så nu skal det udforskes når nu der er mere og mere bøvl med Netflix og muligheden for at se indhold fra andre lande.
#228538
DR, Viaplay, Netflix er de primære. MrMC bruges engang i mellem til at se hjemmevideoer, primært af knægten.

Derudover har jeg installeret nogle spil, bla. Grusomme mig og et par bilspil, men jeg spiller ikke meget.
#228539
Globulus skrev:Jeg benytter Kodi på ATV4 fordi jeg ikke vil betale penge for MrMC (som ikke engang tillader add-ons) og fordi jeg ikke bryder mig om de thumbnail-only views man finder i apps såsom Infuse og VLC; jeg vil browse mine medier som ren tekst så jeg nemt og hurtigt kan se en hel titeltekst uden konstant at skulle navigere hen til en thumbnail og vente på, at en titeltekst begynder at scrolle. Da en stor del af mit lokale bibliotek er rips fra YouTube og DR TV er der ofte tale om lange titler som diverse scrapers alligevel ikke kan finde thumbnails til.
Kodi til ATV4? Det findes da så vidt jeg ved ikke?

Grunden til at MrMC ikke tillader add-ons er pga. de begrænsninger Apple sætter.
Jeg brugte den en kort overgang til Netflix men der var for mange udfald og den kunne ikke altid huske præcist hvor den skulle genstarte fra. Jeg vendte derfor tilbage til Netflix-app'en i mit 2013 Sony TV som er væsentligt langsommere hvad angår UI men hvor jeg i det mindste ikke oplevede udfald eller problemer med at huske, hvor jeg slap.
Underligt. Har ikke oplevet udfald på Netflix overhovedet. Jeg har oplevet mindre problemer med DR or Viaplay, men ikke Netflix.
#228604
jramskov skrev:
Globulus skrev:Jeg benytter Kodi på ATV4 fordi jeg ikke vil betale penge for MrMC (som ikke engang tillader add-ons) og fordi jeg ikke bryder mig om de thumbnail-only views man finder i apps såsom Infuse og VLC; jeg vil browse mine medier som ren tekst så jeg nemt og hurtigt kan se en hel titeltekst uden konstant at skulle navigere hen til en thumbnail og vente på, at en titeltekst begynder at scrolle. Da en stor del af mit lokale bibliotek er rips fra YouTube og DR TV er der ofte tale om lange titler som diverse scrapers alligevel ikke kan finde thumbnails til.
Kodi til ATV4? Det findes da så vidt jeg ved ikke?

Grunden til at MrMC ikke tillader add-ons er pga. de begrænsninger Apple sætter.
Jeg brugte den en kort overgang til Netflix men der var for mange udfald og den kunne ikke altid huske præcist hvor den skulle genstarte fra. Jeg vendte derfor tilbage til Netflix-app'en i mit 2013 Sony TV som er væsentligt langsommere hvad angår UI men hvor jeg i det mindste ikke oplevede udfald eller problemer med at huske, hvor jeg slap.
Underligt. Har ikke oplevet udfald på Netflix overhovedet. Jeg har oplevet mindre problemer med DR or Viaplay, men ikke Netflix.
Kodi: Jo, når jeg siger, at jeg kører det på ATV4, så er det fordi jeg kører det på ATV4. Du kan se en guide her: http://www.idownloadblog.com/2015/12/24 ... pple-tv-4/

Netflix: Jeg skal ikke udelukke, at problemet opstår i mit Homeplug-netværk, men jeg har ikke længere et Netflix-abonnement, så jeg har ikke mulighed for at teste noget p.t. Det er meget muligt, at problemet er forsvundet af sig selv igen.
#228652
Jeg har ret mange apps og spil installeret efterhånden, men her er dem jeg primært bruger

Apps:
Netflix
DR TV
HBO Now (amerikanske HBO)
Plex
Infuse
VLC
Vimeo
TED
Yummly (madopskrifter)
Hulu
Trailers app'en (kan hentes fra US App Store)
IGN (videoanmeldelser af spil)

Littlestar app'en er også en sjov demo af 360-graders videoer

Spil (som jeg har fundet fornøjelige på Apple TV):
Rayman Adventures (herligt spil, synes jeg)
Lumino City
Oceanhorn
Calvino Noir
Agent A
Alto's Adventure

Og så venter jeg pt. på at Badlands 2 udkommer. Så også gerne, at Walking Dead-spillene kom til Apple TV (ved godt at de findes til PlayStation, men de er så vidt jeg kan se billigere til iOS).
#228744
Det kræver en uk konto og en unblocker, smart dns