Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PBL
#222478
Rasmus Larsen skrev:Var det ikke meningen, at man skulle kunne bruge iPhone som spilcontroller? Hvad blev der af det? Man kan ikke umiddelbart parre dem under bluetooth-menuen og der er jo ingen remote-app endnu.
Det er op til udvikleren af den enkelte app at lave en iOS app, der kan bruges som controller.

At Apple lavede en generisk controller app havde givet meget mere mening, men desværre.
Af jramskov
#222480
Det er ret skuffende at IOS Remote app'en ikke kan bruges til den nye ATV4. Den primære anke jeg har læst i diverse anmeldelser, er hvor besværlig indtastning af brugernavn og password m.m. er på den nye enhed. Nogle apps har dog delvist løst udfordringen ved at henvise til en specifik url til deres hjemmeside hvor der oplyses en kort kode når man er logget ind og det er så blot den kode man skal indtaste på ens AppleTV for at logge ind. Det er lidt uforståeligt at Apple ikke har lavet det bedre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#222482
Når man nu har touch-ID på alle nye i-devices, så var det jo nærliggende at bruge den til at logge ind med via telefonen/iPad.
Af klemme
#222483
Kan anbefale Squire og Air Video HD som medie center alternativ til Plex. De benytter dog begge en server app (som er gratis), der skal køre på PC eller Mac. Men det gør Plex jo også.
Især Squire synes jeg er super flot og meget simpel at bruge!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#222488
Torben Rasmussen skrev:Når man nu har touch-ID på alle nye i-devices, så var det jo nærliggende at bruge den til at logge ind med via telefonen/iPad.
Eller touch ID direkte på remoten. Så kunne det også bruges til f.eks. at vælge profil i Netflix, betale i App Store og vælge bruger i spil. Jeg savner generelt en form for multi-bruger-løsning på Apple's enheder som bruges af flere i husstanden, f.eks. iPad og Apple TV.
Af jramskov
#222489
Helt enig, har længe savnet flerbruger system til iPad. Jeg kan forstå det ikke er på iPhones, men iPads are i høj grad enheder der bruges af flere. Det samme gælder ATV.
Af falconcs
#222490
Er der nogen, som har hørt om planer fra Telia, om at få udviklet en Telia TV APP til det nye Apple TV? (på forhånd undskyld, hvis jeg placerer mit spørgsmål i en forkert tråd - er ny herinde)
Brugeravatar
Af Jwin
#222499
Så er det kommet en opdatering, nemlig 9.0.1. Det skulle være bugfixes. jeg havde håbet på en fix til Remote App, men den er stadig "broken"
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#222503
Det må have været en lille opdatering. Tog kun et par minutter at hente og installere :) De første markante tilføjelser kommer nok først i 9.1 med. bl.a. Siri til Apple Music, men sikkert ikke dansk Siri.

Lanceringen af VLC er tæt på. Man kan blive beta-tester her: https://docs.google.com/forms/d/1Pp4Rs1 ... rm?c=0&w=1
FireCore's Infuse 4 kommer også snart. De har ligeledes et beta-tester-program: http://firecore.com/blog/13548
Af jramskov
#222552
Lidt erfaringer herfra efter nogle dage med boksen.

1) Har skrevet frem og tilbage med Viaplay support angående billedekvalitet, især ved live streaming af fodboldkampe. Konklusionen blev at der ikke var noget galt med mit setup (hvilket også ville undre mig, boksen er kablet og vi har fibernet), så den kvalitetsforskel jeg kan se mellem signalet fra Waoo og fra Viaplay er højst sandsynligt pga. højere bitrate fra Waoo.
2) Havde nogle problemer med at få topmenuen frem de første dage, men det problem er forsvundet igen.
3) DR TV app'en fungerer fint og selvom kvaliteten ikke er HD, så er vi indtil videre udmærket tilfreds med billedekvaliteten. Vi har så heller ikke set livestream af fodboldkampe som umiddelbart er det mest krævende jeg har set indtil videre.
4) Hvis man i DR TV app'en vælger live TV og derefter vælger "se forfra", så stopper den streamen når udsendelsen er færdig i stedet for at fortsætte med den efterfølgende udsendelse.
5) Vi har en Harmony Hub og den simple Harmony fjernbetjening. Det fungerer generelt fint, dog har jeg opdaget at det er lidt forskelligt hvilke knapper der skal bruges i henholdsvis DR TV og Viaplay app'en. Det overrasker mig.
6) Det er nok et spørgsmål om tilvænning, men savner lidt en "TV-oversigt" nogle gange. Her kunne man godt håbe at Apple kom med noget smart på et tidspunkt. En ide kunne være en app eller en visning i toppen af billedet, der gav en oversigt over aktuelle live streams man kan se fra de apps man har installeret. Det skal selvfølgeligt være muligt at starte en live stream direkte derfra.
7) For knægten på 3-4 år er det klar mere besværligt. Tidligere skulle han blot trykke tænd på Harmony fjernbetjeningen og derefter trykke 4 (for kanal 4) for at se Ramasjang.
8) Vi regner med at droppe vores Waoo TV abbonnement snart, man skal dog være opmærksom på hvad man mister. F.eks. fodboldlandskampe der vises på Kanal 5 og nogle gange er det rart ikke at skulle vælge, men blot tænde for TV'et og se hvad der vises. Viaplay har heller ikke alt hvad Viasat sender på f.eks. TV3 og 3+, f.eks. kan jeg ikke finde Top Gear. Fact er at strømmen til vores TV-boks blev taget kort tid efter at AppleTV'et blev sat op, det har vist kun været tændt for at sammenligne billedekvaliteten mellem en live fodboldkamp og så bliver den nok tændt igen på lørdag for at se landskampen. En mulighed ville også være at lave et abonnement på Dplay og se live-stream'en via Airplay, men 159kr/mdr. er lige rigeligt for én kamp og det er yderst sjældent vi ser noget som helst på deres kanaler. Mon ikke de også kommer med en app til AppleTV på et tidspunkt?
9) Gad vide om de forskellige udbydere på et tidspunkt vil komme med mere "pay per view" indhold. F.eks. tænker jeg det kunne være interessant for Dplay at sælge landskampen på lørdag som pay per view.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#222578
Rasmus Larsen skrev:Er der eksempler på spil, som understøtter det pt? Jeg er nemlig ikke stødt på nogen endnu.
Jeg fandt selv et par eksempler :) Beat Sports har f.eks. en "Beat Sports Remote"-app på iPhone, som man skal hente og installere. Det samme er tilfældet med andre spil. De har hver især deres egen remote app.
Af PBL
#222583
jramskov skrev:9) Gad vide om de forskellige udbydere på et tidspunkt vil komme med mere "pay per view" indhold. F.eks. tænker jeg det kunne være interessant for Dplay at sælge landskampen på lørdag som pay per view.
Det kunne være interessant. Men at fx give 159 i november for at de to landskampe er allerede rimelig pay per view-agtigt ift. tv-pakker. Jeg kunne fx aldrig drømme om at have en stor tv-pakke for at se fodbold, men hvis det passede med at jeg havde god tid en aften de to rigtige hold mødtes i en CL-kamp, ville jeg da gerne give en 50'er for det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 38