Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Silentbob
#242562
Jeg har aldrig været den store Apple fan og har aldrig ejet Apple produkter. Ikke fordi jeg som sådan havde noget imod dem. Jeg foretrækker blot Android universet.

Da vi for et godt stykke tid siden fik en Nvidia Shield foræret, besluttede vores lille familie, at være "cable cutters" i den overbevisning, at fandtes der ikke en app kunne vi blot Chromecaste det. Det lød smart i teorien, men i praksis fungerede det bare ikke. Vi brugte aldrig Chromecast til DR, TV2, Viaplay og alle de andre apps der manglede på Android TV. Så det forblev ved Netflix og film/serier fra vores NAS. Hvilket i længden blev lidt trivielt.

Så forleden bed jeg i det sure æble og købte en Apple TV 4. Det skulle jeg godt nok have gjort for længst. Pludselig så vi programmer på DR, TV 2 og HBO. Det forberede godt nok "cable cutter" oplevelsen markant. Så jeg er meget positiv overrasket over min første Apple produkt.

Blot ærgerligt den ikke har 4K support. For så var min Nvidia Shield nok røget ud.
Af mich61
#242565
Selvom jeg har Yousee Humax TV boksen så bruger jeg apple TV til Viaplay og Netflix og pt et gratis abonnement hus Cmore (er i HD på ATV4) men ikke het endnu via Yousee.
Og nu vil jeg da lige indtil februar kigge lidt på DR K indtil Yousee får kanalen i HD
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#242621
Silentbob skrev:Så forleden bed jeg i det sure æble og købte en Apple TV 4. Det skulle jeg godt nok have gjort for længst. Pludselig så vi programmer på DR, TV 2 og HBO. Det forberede godt nok "cable cutter" oplevelsen markant. Så jeg er meget positiv overrasket over min første Apple produkt.

Blot ærgerligt den ikke har 4K support. For så var min Nvidia Shield nok røget ud.
Vi bliver også mere og mere begejstrede for vores Apple TV herhjemme. Det er på trods af, at vi har alverdens andre bokse (Shield, PS4, Xbox, Nexus Player, Chromecast, Roku, FireTV osv). Jeg synes ikke, at nogen af dem kommer i nærheden af den brugeroplevelse, som Apple tilbyder. Der må man bare sige, at Apple rammer lige i øjet. Spil-delen er jeg dog lidt skuffet over, men det bliver forhåbentlig bedre.

4K/HDR kommer forhåbentlig i næste boks sammen med iTunes i 4K/HDR.

Jeg har for nylig opsat Apple TV til at outputte lyd trådløst til et par B&O BeoLab højttalere. Jeg skriver lidt om opsætningen i en artikel i næste uge.

Hvis nogen skal revolutionere tv-branchen, så tror jeg, at det bliver Apple på trods af, at de ikke nødvendigvis kommer først med de seneste nye teknologier.
Brugeravatar
Af David Munch
#242631
Jeg tvivler på Apple kommer med et TV. Marginerne er for små, selv med Apple-moms på. Og jeg mener ikke der er meget de kan forbedre ved oplevelsen, som de ikke allerede leverer med et Apple TV, og som fungerer med alle TV på markedet. Den eneste forskel fra et Apple TV og et 'ægte' Apple TV, ville være at jeg havde en fjernbetjening mindre, et større hul på bankkontoen, og et æble-logo på alteret. :P
Af jramskov
#242635
Man kan vel reelt godt klare sig med en fjernbetjening, da man kan styre lyden via ATV fjernbetjeningen. Jeg har faktisk overvejet at skifte til Sonos surround for dermed at kunne køre det hele via ATV fjernbetjeningen.
Af Mates
#242637
@jramskov

Det ville vi godt kunne, hvis ikke det var fordi vi har flere kilder sat til TV'et. Der er en PC og en Chromecast ud over ATV4, så når vi skal skifte source til PC fra ATV eller omvendt er vi nødt til at have fat i fjernbetjeningen til TV.

I Soveværelset er ATV4 eneste kilde, her er det kun ATV fjernbetjening der er behov for - lækkert :)
Brugeravatar
Af David Munch
#242787
jramskov skrev:Man kan vel reelt godt klare sig med en fjernbetjening, da man kan styre lyden via ATV fjernbetjeningen. Jeg har faktisk overvejet at skifte til Sonos surround for dermed at kunne køre det hele via ATV fjernbetjeningen.
Ah ja. Vores Apple TV tænder for både TV (LG PK950N) og lydanlæg (Sony etellerandet), men den slukker kun for lydanlæg desværre. :)

Men derudover spiller det hele også fint..
Brugeravatar
Af David Munch
#242875
Så er Minecraft ude til Apple TV, hvilket vidst nok må siges at være det 'største' spil indtil videre..

Ikke at det interesserer mig en døjt, men man kan da håbe det får andre udviklere til at åbne øjnene.
Af ChrisJJ
#243478
Hej

Har lige brug for jeres hjælp. Jeg oplever massive synk. problemer på min AppleTV og har skrevet til DR. De vil gerne vide lidt mere. Jeg oplever der for det meste på programmer afspillet fra deres arkiv. Jeg har som en test taget Den store bagedyst 2015 (7) her oplever jeg problemet allerede fra starten af programmet. Ser jeg samme program på min pc er der ingen problemer. Kunne en eller flere af jer lige prøve at starte programmet og melde om I også oplever synk. problemer mellem billede og lyd.

På forhån tak.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 38