Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lkodk
#267342
wow. ok. Det overrasker mig. Synes bestemt ikke jeg har lagt mærke til noget på HDR film.
Gad vide om mit tv så er sat til forskellige profiler alt efter om det er HDR eller DV, og den ene profil skjuler det bedre end den anden.

Jeg må vist lige teste lidt mere...
Af lkodk
#267344
Du har ret. Når jeg kigger efter kan jeg godt se det i et par scener i Alien Covenant. Synes dog ikke det er helt så slemt som i DV. Stuen skal være fuldstændig mørkelagt før jeg kan se det.

Så er det en Apple-ting, og så er vi tilbage til den teori bbplayer skrev allerede i anden post i denne tråd http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 39#p264339

suk. Må prøve at gøre Apple opmærksom på det igen via deres feedback side.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#267346
Tak for betragtningerne Ikodk. Jeg citerer dig nok kort i en artikel om firmware - håber det er OK!

Jeg nævner også, at problemet med undertekster. Der skal sættes punktum på disse problemer, så vi selvom vi ikke kan pinpointe årsagen, så tror jeg, at det vil være gavnligt at få med i samme historie. Jeg mistænker, at det er relateret (og har i øvrigt stadig en mistanke om, at dette "fix" fra Dolby i virkeligheden er et workaround, som skal skjule et større issue).
Af lkodk
#267351
Det er helt ok, især når nu du allerede har gjort det :)

Uden at være konspirations teoretiker, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at der kan være mere idet.
Indtil videre så synes jeg at de HDR10 film jeg har set har været flottere end film i DV.

Jeg har dog kun den indbyggede Netflix og ATV4K at vurdere ud fra og HDR10 skiver via Xbox One X og jeg har kun udset mig problematiske DV klip efter opdateringen i går.

Jeg følger med i et par fora tråde omkring LG UP970 og her lader det til at de generelt er imponerede over DV film efter dens DV opdatering.

Det kunne være jeg skulle investere i sådan en, så jeg kan sammenligne disk vs streaming DV. :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#267353
lkodk skrev:Det kunne være jeg skulle investere i sådan en, så jeg kan sammenligne disk vs streaming DV. :)
Det må da være producentens opgave at belyse problemet. Du skal købe UP970 hvis du vil se bedre kvalitet vs streaming, ikke bare for at teste noget og så stille den hen og blive støvet, det ville være synd.
Af lkodk
#267360
Helt enig.
Det ville naturligvis også være mit primære formål, da jeg ikke helt har lagt fysiske medier fra mig. Det her kunne bare fremskynde det.:)
Af lkodk
#268679
Tror ikke det gør så meget. Ud fra teksten ligner det den video jeg linkede til forleden i indlægget lige oven over ;)
Af St1ckboy
#268711
Tingene ændrer sig jo hele tiden, så det kan være lidt svært at regne med diverse tests og forumindlæg der er fx. 1 måned gamle - så jeg undskylder hvis mit spm. er helt skævt:-/

Forstår jeg denne tråd korrekt, som at billedkvaliteten på HDR/DV materiale er dårligere hvis jeg ser det fra en ATV 4K ifht. hvis jeg ser det samme materiale via LGs Netflix app?

Jeg har for nyligt købt et LG C7 (fantastisk TV!) og overvejer at opgradere min ATV 4 til ATV 4K for at få alt (DR.NU, TV2 Play, Netflix, HBO Nordic og iTunes) samlet i samme interface. Det er jo lidt omstændeligt at se Netflix via WebOS app og resten via ATV (og ingen 4K/HDR på iTunes film) - men jeg gider ikke skifte hvis billedkvaliteten er dårligere...

På forhånd tak
:-) Morten
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9