Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262739
Hej

Kan man streame MKV fra nas (DLNA) til app på tvét? umildbart kan tvét ikke se mine filer, er det mig der gør noget forkert eller skal man have en boks til det ? bruger WD tv live normalt, men kunne være fedt hvis den kunne undlades

Mvh Bjqrn
#263964
Fik aldrig skrevet tak for svar, det må jeg prøve en dag jeg har lyst til at bruge tid på det, pt har jeg købt en shield dom jeg heller ikke lige har fået til at afspille fra nas endnu ;;)
Torben Rasmussen skrev:Du bør nok se på en app såsom Kodi til TVet.
#264723
bbplayer skrev:Og med shield er svaret stadig det samme, du bruger KODI på den også :)
Bruger Plex på Shield nu, troede dog den kunne klare afspilning uden nogen programmer.
Bruger stadig WD Tv live på et andet tv, den ser bare hvilke filer der ligger i den angivende mappe og afspiller dem uden nogen program, men den har jo efterhånden også en del år på bagen, kan bare godt lide at alt overflødig ekstra programmer osv ikke er på WD Tv live
#264748
Bjqrn skrev:Bruger stadig WD Tv live på et andet tv, den ser bare hvilke filer der ligger i den angivende mappe og afspiller dem uden nogen program, men den har jo efterhånden også en del år på bagen, kan bare godt lide at alt overflødig ekstra programmer osv ikke er på WD Tv live
Jeg tror den dør for dig, når du sætter et UHD TV med HDR/HLG/DolbyVision til, og din WDTV ikke længere kan afspille det du gerne vil se.

Så overflødigt ekstra må gå hen og blive det du vælger at installere, for WDTV havde jo også flere ekstra apps engang, man kunne jo bare gå udenom den menu som indeholdt dem. Sådan vil du også gøre på Shield du kan endda skjule hvad du ikke vil se på hovedskærmen, så det kan blive lige præcis som du vil se det.
Selv Kodi kan køre din apps, og streaming tjenester sålænge apps findes brugbare på platformen. Viafree igennem KODI har særlige fordele :)
Der er så en masse andet du vil foretrække, og til sidst, så er wdtv helt glemt og hvad var overflødigt på den, fordi den er gammel, er nu noget du ikke kan leve uden.
#264954
bbplayer skrev:
Bjqrn skrev:Bruger stadig WD Tv live på et andet tv, den ser bare hvilke filer der ligger i den angivende mappe og afspiller dem uden nogen program, men den har jo efterhånden også en del år på bagen, kan bare godt lide at alt overflødig ekstra programmer osv ikke er på WD Tv live
Jeg tror den dør for dig, når du sætter et UHD TV med HDR/HLG/DolbyVision til, og din WDTV ikke længere kan afspille det du gerne vil se.

Så overflødigt ekstra må gå hen og blive det du vælger at installere, for WDTV havde jo også flere ekstra apps engang, man kunne jo bare gå udenom den menu som indeholdt dem. Sådan vil du også gøre på Shield du kan endda skjule hvad du ikke vil se på hovedskærmen, så det kan blive lige præcis som du vil se det.
Selv Kodi kan køre din apps, og streaming tjenester sålænge apps findes brugbare på platformen. Viafree igennem KODI har særlige fordele :)
Der er så en masse andet du vil foretrække, og til sidst, så er wdtv helt glemt og hvad var overflødigt på den, fordi den er gammel, er nu noget du ikke kan leve uden.
Tak for svar, er nok klar over at WDTV er forældet og så snart det kommer over 1080p så kan det ikke følge med mere.
Synes jeg har prøvet at fortælle Shield hvor min nas er og hvilke mapper den skal kigge i efter film men der vises ingen filer i "video" mappen, bruger plex nu og kan da godt se at brugerfladen er feder end wdtv og det er jo nok ikke noget man kommer udenom, må bare vende sig til det :)