Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262495
Har hentet kodi 17.6 appen på mit Sony XE9005 som er HDMI kablet med min pioneer LX 85 surround receiver igennem ARC.
Alt virker som det skal kører normalt med WD live mediaplayer via forstærker.

Tager jeg min ekstern HD med nogle MKV film og køre igennem usb på tv'et
og vil se en film via Kodi som der feks kommer med DTS lyd kommer der enten ingen lyd eller kun stereo ud til forstærker. Vælger jeg en film med AC3 virker det fint.
Jeg har sat lyden op i indstillinger i kodi til at kører feks 5.1 og passthrough osv.

I mit kodi kan jeg kun vælge AC3 kompatibel reciver der er ikke noget der hedder DTS og det forstår jeg ikke. Kan se på youtube godt nok med en ældre version kodi kan man vælge bla DTS.

Bruger jeg feks den standart video player Sony kører med virker lyden helt fint AC3, DTS osv

Nogle der har en ide til hvad der er med det kodi siden det ikke virker som det skal.

Skal siges jeg har kigget på en nvidia shield til afløser for min WD live da den kan kører 4k og bruge Kodi til mkv filer osv Men hvis det ikke virker ordenligt det Kodi så er det en NO GO med en nvidia shield
#262503
Der findes ikke nyeste KODI til nvidia som udnytter chipset, så vidt jeg er informeret, skal du så bruge en af de andre varianter, som er udviklet specifikt til Nvidia shield brug , hvis det er vejen.

Som du måske er erfarer med sony tv og kodi, så kræver det jo support for tv, når du vil have den rå audio streamet, har du checket kodi forums om dit tv er supporteret af kodi? Selvom den kan installeres og afspille behøver den jo ikke have hele hardwaren supporteret.

Har desværre ingen nvidia shield da jeg mener den var for dyr, og fik 3 android bokse til at starte med som klarer dts og ac3 passthrough , også HDR, dog ingen Dolby Vision support endnu. sådanne bokse finder du på aliexpress, der er mods/custom firmware, som inkluderer fuld AndroidTV pakke, for at erstatte de standard kedelige launchers som laves på de bokse.

Skal du have en box som kan det meste, så er Mi box 3 nok bedste valg, den har vist bare wifi only, som er rimelig kedeligt og ikke til UHD programmer, som ellers kører fint når de har ethernet support.

Glemte at skrive, de koster 1/3 af Nivida shield mener jeg, ca. 350-400kr
#262540
bbplayer skrev:Der findes ikke nyeste KODI til nvidia som udnytter chipset, så vidt jeg er informeret, skal du så bruge en af de andre varianter, som er udviklet specifikt til Nvidia shield brug , hvis det er vejen.

Som du måske er erfarer med sony tv og kodi, så kræver det jo support for tv, når du vil have den rå audio streamet, har du checket kodi forums om dit tv er supporteret af kodi? Selvom den kan installeres og afspille behøver den jo ikke have hele hardwaren supporteret.

Har desværre ingen nvidia shield da jeg mener den var for dyr, og fik 3 android bokse til at starte med som klarer dts og ac3 passthrough , også HDR, dog ingen Dolby Vision support endnu. sådanne bokse finder du på aliexpress, der er mods/custom firmware, som inkluderer fuld AndroidTV pakke, for at erstatte de standard kedelige launchers som laves på de bokse.

Skal du have en box som kan det meste, så er Mi box 3 nok bedste valg, den har vist bare wifi only, som er rimelig kedeligt og ikke til UHD programmer, som ellers kører fint når de har ethernet support.

Glemte at skrive, de koster 1/3 af Nivida shield mener jeg, ca. 350-400kr
Har kigget lidt på kodi forum kan ikke lige finde Sony tv ikke skulle support full kodi.
Synes bare det lyder underligt hvis det skulle være tilfældet men jeg ved det ikke.

Den Mi box 3 du har har den ikke som man kan kører kablet internet??
Er den nem at bruge og virker den som det skal som feks WD live gør
#262543
Den bedste af 3, er min H96pro+ , den kører fint, har Gbit ethernet (ikke at jeg ved om den udnytter det) og AndroidTV customrom, som virker rimelig ok, med små fejl men stabil nok til almindelig brug og har dog ikke netflix 4k men Youtube 4k (uden hdr) virker fint. Kodi virker rimelig ok, med HDR/4k. Boksen har dolby vision support siges der, og muligheden er i indstillinger men har ingen effekt og logo vises ikke på tv med de tests jeg har.

Jeg nævnte mii box , fordi de fleste vælger et mærke , som er populært og de har jo bedre anmeldelser ude end de mange alternative som er svær at finde rundt i.
Måske er Nvidia shield et ok valg hvis man vil undvære det rod med roms, det er bare en del mere som må betales.

Omkring moms+postdk gebyr, jeg har ikke betalt gebyr/moms for de 3 bokse men jo, andre ting er snuppet og jeg har måtte betale der. Det er dog ikke særligt tit det sker, en ud af 20 pakker måske.
#266981
Jeg har den første generation af Nvidia Shield og på den kan Kodi fint lave passthrough af DTS, AC3, DTS HD MA og Dolby TrueHD til din receiver.
Det kan godt være at Shield er lidt dyr, men den er 100% også prisen værd. Alt kører silky smooth og den får jævnligt opdateringer.
Remote er super god, det samme kan desværre ikke siges om batteritiden som er katastrofal ringe. Hvorfor skal den absolut være så tynd at der knap nok er plads til et ordentligt batteri?
Måske det er blevet bedre med den nyeste Shield.