Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Frillen
#245467
Vi har skiftet vores aldrende men gode tv(LG 42" LW550W) ud med et nyt LG Oled55C6V, som er en fantastisk oplevelse :)
I den forbindelse ønsker vi at udskifte vores medieafspiller WDTV Live Hub ud med noget nyere og har i den forbindelse tænkt på Nvidia Shield TV, som også samtidig kan afløse vores Google Chromecast - 2 Fluer med et smæk :)
Jeg var egentligt indstillet på at købe 16 GB versionen af Shield, men eftersom at vi har en Logitech Harmony One fjernbetjening, som konen er meget tryg ved pga. aktivitetsstyring, så er jeg lidt i tvivl om mulighederne for at kunne bruge den sammen med den lille Shield model, da det ser ud som om at det kun er Pro-modellen, som har IR.
Primært skal vores mediecenter bruges til til film, videooptagelser og billeder som vi har liggende på harddiske, men spilmulighederne lyder skam også interessante selvom vi godt nok har en Xbox 360, så jeg er lidt i tvivl hvilken model jeg skal vælge.
Findes der muligheder for at kunne få 16 GB versionen til at kunne bruges med en IR-fjernbetjening indenfor rimelige penge?
Jeg er fint villig til at ofre de 650 kr mere for Pro-modellen, men jeg synes også at jeg læser mange negative kommentarer omkring den, men hører da gerne om oplevelser og input fra jer! :)
#245495
Dit nye LG tv fjernbetjening kan bruges på nvidia shield boksen :)

Jeg styre min shield med min LG remote, altså til det basale som at streame fra plex og lign..

Så smid du bare din harmony one remote ud :p

Ville helt sikkert købe 16 gb versionen, og købe en usb stick hvis du får brug for mere plads
Af Frillen
#245508
Guuud jeg vidste ikke at LG fjernbetjeningen kunne programmeres til aktiviteter samt styre 10+ forskellige enheder :p

Spøg til side, vi har denne Harmony One fordi den afløser alle andre fjernbetjeninger i stuen samt at vi har aktiviteter i den, hvor fruen og børn med et tryk kan tænde for og indstille alle de ting, som skal bruges til aktiviteten, så at smide Harmony-remoten væk er ikke en løsning for os, det vil nærmere bare gøre tingene endnu mere besværligt da vi har 9 ting i stuen som bliver styret af Harmony-remoten!
Men selvfølgelig godt og vide at LG-remoten kan bruges til basale ting på Shield'en :)
#245517
Jeg bruger næsten udelukkende controlleren til at styre Shielden, så har man den i hånden, når der lige skal spilles et spil. Den er næsten altid nem at finde, og så har den indbygget mikrofon...
Senest rettet af Supergris 6. feb 2017, 11:07, rettet i alt 2 gange.
Af lennon
#245523
Bare producenterne ville undlade,at sende remotes med og i stedet sænke prisen et par hundrede kr, - så vi netop kunne vælge seriøse alternativer som Harmony . . .