Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af toppot
#226932
Er jeg virkelig den eneste der er ultimativt frastødt af at der er reklamer i TV Guiden på Android TV???
Jeg vil - så længe det er tilfældet - aldrig acceptere et Android TV, uanset hvilke kvaliteter det ellers byder på..

Er jeg den eneste - eller er i andre ligeglade??

Disclaimer: Jeg bruger stort set aldrig "smart" funktionerne på mit LG 55" UHD - som ellers kører sådan "ok" (Netcast) - alt på nær Netflix 4K kommer fra min Raspberry med OpenELEC.. Den klarer ALT!

Men var ude og købe TV til knægtens værelse - primært PS4+Youtube+Netflix, og derfor har jeg undersøgt lidt om "status smart 2016"... Og er ret skuffet.. Jeg endte med et Samsung UHD med Tizen. Ustabilt WiFi, ikke sat til noget DVB signal, så de dele er slet ikke testet.. Plex kører vist ok, men ingen tvivl om at net skal være via kabel.. Lige som alt andet smart...
(UHD fordi det har en hurtigt game mode - og sikkert skal bruges til gaming om et par år... Det er kun 40", og UHD giver ikke mening under 55" medmindre det står i "PC monitor" afstand...)

Og så en sidebemærkning/spørgsmål. På min Raspberry er kanalskift på LiveTV ca. 1 sek. - Det samme på mit LG UHD (stadig m netcast). Men jeg kan se i andre tråde, at 2-3 sek. efterhånden bliver accepteret som "ok"... Er det nået dertil?? :( :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#226947
Jeg synes også, at det er ganske smagløst, at tv-guiden åbenbart er den næste i køen til at få reklamer. Som kunde har man trods alt betalt rimeligt betydelige summer for både tv'et og tv-pakken.

Jeg fremhævede det i min anmeldelse af Philips 7600, men der var ikke rigtig nogen reaktioner på det. Måske danskerne er blevet vant til at tv-kanal-oplevelsen er næsten lige andele reklamer og indhold :)