Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#226480
Købte en NVIDIA Shields 16 GB med Remote hos Elgiganten til 1600 kr. her omkring nytår. Var lidt nervøs efter at have læst testen herinde på flatpanels.dk.
Tog chancen og solgte min Mac Mini, det har jeg ikke fortrudt et sekund. NVIDIA Shields er en fantastisk maskine, kører som en drøm, der er da nogen ting der kan ændres, men sådan er det jo med alt elektronik. Købte et sd kort på 64 GB og indstillede Shieldsen så den måtte bruge de 32 GB til system filer og Apps. Bruger den sammen med en 4K Surround Reciver og et 4K Tv og det spiller.
Kører Kodi og der er heller ingen problemer med at køre filer fra Nas'en. Kører Pass through og får DTS lyd ud, DTS HD Master kommer først umiddelbart i ver. 17 af Kodi.
Glæder mig til Android TV Update ver. 6.0, når den kommer syntes jeg, at flatpanels.dk skulle lave en ny test af NVIDIA Shields igen, det fortjener denne maskine helt sikkert :-)
#226482
Vi skriver jo løbende om opdateringerne i tråden til boksen. Den får helt klart IKKE en ny anmeldelse blot fordi den får ny software. Ligesom ingen af de andre dimser får det. AndroidTV får jo også 6.0 men vi anmelder altså ikke de gamle TV igen af den grund.
#226497
Torben Rasmussen skrev:Vi skriver jo løbende om opdateringerne i tråden til boksen. Den får helt klart IKKE en ny anmeldelse blot fordi den får ny software. Ligesom ingen af de andre dimser får det. AndroidTV får jo også 6.0 men vi anmelder altså ikke de gamle TV igen af den grund.
Jeg syntes bare at jeres test giver dette produkt en forkert bedømmelse, som gør at folk måske holder sig tilbage med at købe den. Fordi der er masser af små bokse på markedet der kan en hel masser ifølge reklamerne, så tænker de, at NVIDIA Shields er endnu en.
Det er en skam for det er et rigtig godt gennemtænkt produkt.
Ikke noget med at Android TV 6.0 redder denne maskine, men denne Update gør den helt sikkert bare endnu mere til en fin spillemaskine og et super godt mediacenter til at afspille film og musik på.
Lad os stoppe denne tråd her og I kan skrive i de tråde I har lavet omkring NVIDIA Shields.
#226516
Jeg er enig i at det er lidt uheldigt at en bedømmelse af et produkt er hakket i tid og sted, netop fordi software opdateringer kan ændre på både produktets features og fejl. Fuldstændigt modsat af en brødrister eller mange TV som aldrig opdateres efter det har forladt fabrikken.

På den anden side kan jeg godt se at det vil være total uoverskueligt og umuligt at gå tilbage og teste produkter hver gang en opdatering kommer.
Dog kunne man skrive i toppen af artiklen, når det er blevet opdateret, at testen ikke er lavet på nyeste version af softwaren og nogle af ankerne kan være løst, samt den endelige dom kunne være anderledes.
#226529
Så må producenterne sørge for at sende produkter på markedet, som ikke er halvbagte. Nye apps og funktioner er jo en ting og de kommer løbende, men når hardware/software samspillet ikke kører, så synes jeg man bør kræve mere af producenten.

Det vil være umuligt at gå tilbage og teste produkter løbende. Vi tilføjer engang i mellem en opdatering til anmeldelserne og prøver at gøre det klart om betydelige ændringer er foretaget ift. vores test.

I øvrigt ikke enig mht. Nvidia Shield. Jeg har den stadig og jeg synes stadig det er en ret dårlig oplevelse at bruge den, hvis man bruger den alsidigt til apps, spil, streaming mm. Min Nexus Player kører noget bedre pt. Måske kommer det an på ens referencepunkt. Jeg synes også, at alle producenternes andre tv-platforme stadig er la-la.
#226532
Rasmus Larsen skrev:Så må producenterne sørge for at sende produkter på markedet, som ikke er halvbagte. Nye apps og funktioner er jo en ting og de kommer løbende, men når hardware/software samspillet ikke kører, så synes jeg man bør kræve mere af producenten.

Det vil være umuligt at gå tilbage og teste produkter løbende. Vi tilføjer engang i mellem en opdatering til anmeldelserne og prøver at gøre det klart om betydelige ændringer er foretaget ift. vores test.

I øvrigt ikke enig mht. Nvidia Shield. Jeg har den stadig og jeg synes stadig det er en ret dårlig oplevelse at bruge den, hvis man bruger den alsidigt til apps, spil, streaming mm. Min Nexus Player kører noget bedre pt. Måske kommer det an på ens referencepunkt. Jeg synes også, at alle producenternes andre tv-platforme stadig er la-la.
Jeg giver dig ret Rasmus, men er det ikke det sædvanlige kapløb i elektronik branchen ?
Som gør at det er forbrugeren der står med problemet bagefter.
Hvis det hele kørte fra dag et af, var der nok ikke alle disse forums ;-)
#226565
Jo, men jeg synes stadig, at der er producenter, som skiller sig ud i de fleste kategorier. Producenter som gennemarbejder tingene, før de sender dem på markedet.

Nvidia synes jeg ikke er en af dem, og så må de tage den badwill som følger med, når de sender et halvbagt produkt på markedet. Derfra må de så selv forsøge at opbygge Goodwill igen. Min mening er, at det er deres ansvar; ikke anmeldernes og kundernes. I udviklingslokalerne havde de jo et reelt valg om at sige; "hey, det har kører sku ikke helt, skal vi vente ½-1 år med lanceringen?" I stedet var deres førsteprioritet at lancere en 4K-boks for at kunne råbe "først!" - sådan ser det i hvert fald ud udefra.
#226566
Fra et logistisk synspunkt, så er det heller ikke super smart, at skulle gøre plads i kalenderen til at hive alt hvad vi anmelder ind 2-3-4... gange fordi producenten liiiige har smidt en opdatering, som fikser nogle bugs og dermed burde kunne trække en bedømmelse i positiv retning. Jeg ville måske endda være tilbøjelig til at kyle mere kritik afsted, hvis produktet så vitterlig ikke var lysår foran det der sidst blev anmeldt. Skal vi kalde det dummebøder for at spilde min tid?

Retfærdigvis skal det siges, at ingen har forsøgt at få lavet en ny anmeldelse af deres produkt på baggrund af bugfixes eller andre omstændigheder. Producenterne er rigtig flinke til at tage en dialog hvis der er kritik-punkter. En enkelt gang har jeg endda været indkaldt til et møde med flere af de involverede udviklere og ledere for at tage kritikken one-on-one.
#226574
Et positivt indspak til denne dialog, kunne være at lave en "2016 tv-boks test - hvad er status nu?" på både ROKU, ATV4, Shield, Fire, Teizen, FirefoxTV og GoogleTV 6.0....dvs. gøre dette når 6.0 er kommet?

Problemet er det samme for ATV4, som også udvikler sig med opdatinger!

Jeg synes nu også Flatpanels er ret gode til at oplyse om de opdateringer der kommer, og så kan vi "forbruger" jo selv chekke af om den pågældende opdate lige gør købet bedre for os igen! Men det kunne da være rate med en "sammenligningsanmeldelse år 2016".