Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hanga
#245284
Jeg er ret sikker på at limited er rigtigt i hvert fald, da det ellers bliver ret mørkt.

Ift. color space, hvilken vil du så mene bør være den "rigtige" at bruge? Fanger det ikke lige ud af det du skriver.

Derudover er jeg lidt i tvivl om den skal sættes til at køre 60 HZ eller 59,9xx HZ ? Den anbefaler faktisk sidstnævnte, der er en ny valgmulighed.

Ift. skærmens settings har jeg overvejet om der er noget jeg kan pille ved i skærmens service menu? Og er det sikkert for mig at bevæge mig derind ? :P
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245298
4:4:4 hvis du tror, at Shield er bedre til konverteringen end din tv-skærm. Ellers så bare lad den være på default.

Hz-output burde ikke introducere banding. Shield kan i visse apps skifte frame rate automatisk, men ellers som udgangspunkt så er 60Hz jo USA-standard og 50Hz Europa-standard. Desværre er systemet for adaptiv frame rate ikke særlig godt udbygget. Det begynder så smart med HDMI 2.1 på tv-skærme.

Jeg synes ikke, at du skal bevæge dig ind i service-menuen på skærmen :) Så hellere først prøve at lave en reset af indstillinger på både TV og Shield-boks.
Af Hanga
#245328
Rasmus Larsen skrev:Det var så lidt. Jeg håber, at det kan bidrage til at løse problemet :) Ellers må vi i gang med hammer og mejsel.
https://www.youtube.com/watch?v=wpx0DY2SZVE

Kender du evt. til noget testmateriale (eks. en mkv fil) som jeg kan bruge til at vurdere banding? Man bliver jo altid lidt i tvivl om det er kilden der har banding eller om det skyldes fejl.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#260015
Der er kommet en mindre opdatering til Shield. Upgrade 6.1

What's New?
YouTube TV - Coming This Week to SHIELD
Watch cable-free live TV from ABC, CBS, FOX, NBC, ESPN, AMC, and more, including live sports and news from your local channels. Try it free today.

SmartThings Link Now Available
With the SmartThings Link, SHIELD TV becomes the brain of your smart home. Control hundreds of smart devices with automated routines and voice control.

Google Assistant Keeps Getting Smarter – Now with HULU, Uber, Target, and More
Use your voice to open shows and control playback in HULU. Order an Uber or even a pizza and go shopping on Target, Walmart, Costco, and more.


Other Enhancements
- The latest monthly Android security updates including fixes for WPA2 protocol (KRACK)
- Added TV on/off over IR for SHIELD Remote (tap Home + Back)
- Improved Logitech Harmony Hub setup over Bluetooth
Af ChristianSK
#261893
Hejsa brugere på Flatplanels

Jeg har overvejet om jeg skal erhverve mig enten en nvidia shield eller apple 4k tv.

Jeg er lidt i dilemma pga. mit setup (tv, anlæg, streaming kilder).

mit setup er følgende:
jeg har LG B7 tv
surround sound setup 5.2.2 med Denon AVR-X2200W Receiver (mulighed for trueHD, Atmos, og DTS-Master lyd).
NAS server Synology ds218+

Jeg ved at min Receiver afventer en opdatering til at kunne lave Passthrough på Dolby vision som kommer næste år.

formål:
Jeg vil gerne kunne afspille UHD HEVC kilder konverteret til MKV fra lokal nas server på hjemmenetværk. Det skal være mediacenteret primær funktion.
Målet er (nu eller på længere sigt) at kunne udnytte både Dolby vision og HD lydformaterne (bitstream) på samme tid ved afspilning.

jeg forstår at hvis jeg vælger shield modellen må jeg give afkald på Dolby vision - men kan det forventes at dolby vision kommer til shield i fremtidig opdatering? Jeg har læst mig frem til at Dolby har sagt det kan lade sig gøre via en software opdatering til Shielden.
Apple 4k tv understøtter samtidig dolby vision - men mangler understøttelse af HD lydformater.

Jeg er dog fristet af apples 4k tv - da jeg har læst at infuse appen gør et godt stykke arbejde i forhold til streame høj UHD billedekvalitet fra lokal streaming af HEVC - bedre end kodi på nividia shielden?

jeg glæder mig til at høre jeres mening, og om der er andre der har lign. overvejelser.

Mvh. Christian
Af bphhm
#261901
Nu kan jeg ikke helt svare på dit spørgsmål, men mit setup ligner dit en del (LG B6, AVR-X4300, DS216play). Mit beho er udelukkende streamede serier/film via Netflix/Amazon

En erfaring jeg har gjort er et farverne fra Shield'en ser noget flade ud og jeg såvidt jeg kan se er der ikke nogen justeringsmuligheder. Jeg bruger isf lys indstillingen på LG B6. Med Plex på min DS216play så har jeg problemer med Plex i Shield at den af en eller anden grund vil transcode selvom den ikke burde. Hvis jeg bruger Plex i Kodi så er det OK.

Tilsvarende fra ATV4K så er 4KHDR indstilligen helt i skoven hvis kilden ikke er 4KHDR.

Om det har nogen relevans for dig ved jeg ikke, men jeg ser udelukkende streamede kilder via indbyggede apps i TV'et hvor der ikke er problemer med formater etc.
Af ChristianSK
#261903
Mange tak for svar bhhm :-) det er meget brugbart, det kan godt være jeg skal overveje at vente med et køb til disse eksterne mediaplatforme gør sig mere brugervenlige i forhold til nye/ældre formater.

jeg havde også overvejet om jeg skulle få fat i en xbox one x - men den understøtter ikke streaming af HEVC og understøtter heller ikke dolby vision. Lidt mærkelig, syntes jeg. Samtidig, understøtter min ps4 pro heller ikke Streaming af HEVC.

Er du iøvrigt glad for din DS216play? hvordan er støjniveauet i den?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19