Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#267556
Hejsa alle,

Jeg har fået et lille irriterende problem.
Min gamle receiver stod af og jeg har skaffet mig en Marantz SR6011. Lækker receiver uden tvivl - MEN, når forbinder TV og receiver via HDMI ARC og yousee boks (den nye 4K boks) via HDMI til cbl/sat så siger receiveren at TV ikke understøtter HDCP 2.2 så jeg får kun lyd men ikke billede.

På SR6011 står der HDCP på alle HDMI udgangene så jeg kan ikke vælge en uden.

Så lige nu har jeg HDMI fra TV til yousee boks og lyden via optisk kabel til receiveren. Det fungerer jo, men så er jeg nødsaget at bruge flere fjernbetjeninger, samt det smart ved ARC er jo også den kan skifte selv til chromecasten når jeg forbinder den og skal streame noget.

Er der nogen der kender til en smart løsning på det ?

Evt sådan een her:
https://www.dustinhome.dk/product/50109 ... 1518868047

Skal siges jeg ikke ved en dyt om sådan noget her og jeg er usikker på om det er HDMI kablet fra TV til receiver der er for gammelt og ikke understøtter HDCP 2.2 - mener det er et HDMI 1.3 kabel. Men kan noget så simpelt som kablet være årsagen når nu mit TV også er små 4-5 år gammelt?

Jeg har samme spg liggende på recordere, men skyder lidt bred i håb om hjælp :)

Kæmpe lørdags krammer herfra :)
David
#267564
Dit kabel skal understøtte ARC, hvilket først kom i HDMI 1.4. Så før du hiver håret ud i frustration, så prøv lige et nyt kabel. De kan fås for ganske få kroner, så du behøver ikke spendere det vilde. Bor du i nærheden af eks. en Harald Nyborg, så fås de under 50 kr.
#267566
Tak for svar Torben :)
Kablet fra Tv til receiver sad i ARC på den gamle receiver og der virkerede det uden problemer - men men men - tror du alligevel det kan lave ballade nu med den nye receiver. Kablet understøtter i hvert fald ikke HDCP 2.2 i sig selv.

Det er først nu jeg sætter det i den nye receiver det her problem opstår :)
#268448
Hej igen,


Hvis der er een ting der er irriterende, så er det når man googler et problem man har - finder en tråd der handler om tilsvarende, men der er aldrig skrevet et svar selvom problemet blev løst :)

Internettet glemmer aldrig så til folk der støder på ovenstående problem i fremtiden - dette løste problemet :)

Købte en konverter til at sætte mellem receiver og TV - det virker !

https://www.amazon.co.uk/Neet%C2%AE-HDC ... +HDCP+v2.2

Tak for svar alligevel.

mvh
David
#300806
Men Tak fordi du gjorde det. Jeg har netop købt en SR6013, fordi min gamle NAD ikke gad mere. Jeg har et ældre Panasonic 50" som egentlig virker fint og med den netop nyindkøbte forstærker, er der bare ikke lige 8K mere til et nyt TV.
Jeg havde dog lidt svært ved at forstå at både min lige så ældre PS3 og min Nvidia Shield godt kan afspille, men altså ikke min WAOO boks, med mindre jeg bare kører det fra Boks til TV. Så snart det kommer over AVR bliver TV afvist af TV boksen.
Har prøvet med forskellige kabler uden held.
Jeg kan dog se at din løsning koster £45.99, men kommer med UK stik... Der må da for pokker være kommet en nyere model med nordisk stik?