Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#266302
Hej.

Jeg fik efter et par måneders overvejelser endelig købt mig LG C7 og sikke da et lækkert tv!

Jeg har sat en forstærker til, Heos Amp HS2, og det virker fint. Jeg har dog også tilkoblet et Apple TV 4, og efter flere prøvelser igår, kan jeg kun får Apple remoten til at virke til at skrue op og ned - men burde jeg ikke kunne få LG remoten til at gøre det?

Har været inde i Enhedsindstillinger og prøvet at indstille den, men intet held. Jeg har lidt en ide om at Apple TV går ind og laver noget forstyring.

Nogen der har haft held med overstående?

På forhånd tak.
#266308
Hvis du kun har optisk kabel til forstærkeren, så har du ikke nogen mulighed for at fortælle den, at der skrues op/ned. Der kommer ikke kontrolsignaler med i SPDIF-signalet - kun lydsignaler.

Med ATV, så kan der både sendes HDMI-CEC og IR-signaler med, så det kan sættes op på flere måder.

Du skal sætte dit LG TV op i lydmenuen, så den ved, at du har eksternt udstyr koblet til via den optiske port og at du gerne vil betjene det med fjernbetjeningen.
#266313
Der er andre der har bøvlet med LG og med at få deres MagicRemote til at styre andre IR-enheder - jeg husker ikke om der nogensinde kom konsensus om, at det virkede eller ikke virkede. ATV kan læres IR-kommandoer, men det hjælper dig ikke hvis du gerne vil se andre ting for TV'et vil konstant skifte til ATV-input hvis du giver dig til at trykke på volumen-knapperne på Apples fjernbetjening.

Du kan benytte en universalfjernbetjening og sætte den op til IR-kommandoerne hos LG, men så mister du naturligvis pegepinden på TV'et.
#266314
Rasmus Larsen skrev:Men jeg skal lige være helt med. Kan Apple TV-fjernbetjeningen styre lyden på din forstærker eller kun lyden på dit TV?

Der er ingen kontrolprotokol via optisk, kun via HDMI (såkaldte HDMI CEC), så hvis Apple TV-fjernbetjeningen styrer forstærkeren, så må det være fordi,at den har lært IR-koderne til forstærkeren.
Ja jeg kan skrue op og ned på forstærkeren med Apple TV fjernbetjeningen, derfor jeg tænkte LG måtte kunne det samme..
#266421
Hmm, jeg fik det i søndags til at fungere med Apple Tv fjernbetjeningen (som jeg skrev længere oppe), men da jeg tændte dagen efter fungerede det ikke og brugte en del tid i går aftes på at prøve det ene og det andet uden held.

Har i nogen ideer til hvad 'setup'et' skal være før det virker?

Fx,
TV : Simplink aktiv, HDMI skal sidde i HDMI-CEC eller?
ATV : Skal der slåes noget fra ?

Jeg er lidt på bar bund lige pt - og det er ekstra frusterende når det har virket :D