Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af smuld
#264911
Goddag alle

Jeg er da seriøst forvirret omkring HW-K960 soundbar.

Nogle steder får den top karakterer og herinde bliver den ikke svinet til i anmeldelsen men tæt på.

Er det en man kan købe eller hvad sker er med Den? For jeg kan nemlig godt li at den har baghøjtalere, for det har Sonys ikke, også kan jeg da kun se i mit hoved at man mister meget lyd. Men det kan da også bare være mig hehe.
Af Coolsmarti
#264919
Ja, de er lidt uenige. :) Men generelt er folk meget positive omkring den, også i flere udenlandske tests. Hvis du kan fange den på tilbud igen til 6999 kr., så mener jeg det er et rigtig godt køb.
Senest rettet af Coolsmarti 7. jan 2018, 21:11, rettet i alt 1 gang.
Af jamm
#264921
Spørsmålet er bruken, lydkilde for TV eller musikk?

HW-K960 er ikke den beste til musikk, det er vel noe de fleste kan enige om. Lydkilde for TV er det den passer best til.

Som lydkilde for TV har HW-K960 en stor svakhet, inngang som må brukes mellom TV og HW-K960 er HDMI-ARC. HDMI-ARC ingangen på HW-K960 støtter ikke Dolby Atmos, det er kun portene HDMI 1 og 2 som gir Dolby Atmos. Dette fører til at du ikke vil få Dolby Atmos når du bruker en strømme tjeneste som for eksempel Netflix fra app i TV. Du vil kun få Dolby Atmos ved bruk av kilde som er satt på HDMI 1 eller 2.

Jeg har løst problemet med Dolby Atmos fra Netflix ved å bruke Netflix appen i en XBox One X som kilde. XB1X er satt på HDMI port 1 i HW-K960, og TV (LG OLED55C7V) / HW-K960 er satt til HDMI-ARC portene. For tiden er det kun XBox One Netflix appen som gir Dolby Atmos.

Der er bedre lydplanker på markedet som gir Dolby 5.1, Dolby 5.1 er det du får ut av HW-K960 når du kjører på HDMI-ARC. Har prøvd å Caste med Chromecast Ultra i HDMI 1 eller 2 uten suksess.
Af jamm
#264924
smuld skrev:Ja ok jamm men jeg må lige ud og kigge på den.

Btw man kan få den i Sverige 6.700 nu danske
På grunn av Dolby Atmos 5.1.4 egenskapene som HW-K960 har valgte jeg å bruke mer penger for å få til Netflix til å fungere (kjøpe XB1X).
Den enkleste og billigste alternativet til HW-K960 for Netflix med Dolby Atmos vil være lydplanker med Dolby Atmos over HDMI-ARC, men ingen av Dolby Atmos alternativene som er på markedet idag kjører med trådløse surround bakhøytalere slik som HW-K960.

Ønsker man kun å kjøre Blu-ray med Dolby Atmos er HW-K960 et godt valg.

Muligens vil AT4K i fremtiden støtte Dolby Atmos, Dolby Vision, og Netflix, men ikke i dag.
Af bernbutt
#281211
Har afspillet div. netflixfilm med 4k & dolby atmos. Efter at have læst testen på flatpanels og div. spørgsmål her på forumet - er jeg blevet i tvivl om hvad det er jeg hører. Jeg synes anlægget giver en for mig fantastisk lydeffekt - så hvordan hører jeg / I om det er dolby atmos eller
"bare 5.1 surround" lyd?
Af Coolsmarti
#281221
Hvis den modtager et 'Atmos' lydsignal, så vil den lille blå lampe i højre side lyse. Jeg har kun fået det til at virke ved at bruge en Windows 10 PC med Netflix app'en, direkte sat til soundbaren.

Billede