Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#264878
Hej.
Min svigerfar har bedt om hjælp til bedre lyd til sit nye LG OLED TV- Jeg er meget glad for Dali og læse at lyden kunne styres via TV'et remote. Nu er soundbaren købt, men remoten til TV'et ser ikke ud til at være "ir"
Så vil jeg kunne få TV'et remote til at styre lyden? Det sagde de i Hifi klubben i Lyngby, men de var ikke særlig overbevisende at høre på. Skal, skal ikke pakke :( den ud af kassen og prøve?
#264891
Du kan godt sætte lg magic remoten op til at sende ir. Du skal ind i indstillingerne på tvet, og vælge lyd som soundbar fra fx philips eller pioneer. For nærmere vejledning søg enten i tidligere tråde eller google.
#264897
Det virker lidt. Men Dali kan ikke se forskel på lydstyrke op og ned. Men kun den sidste man programmere. Det bliver en lang nat, med at prøve alle mærker igennem. Ellers må Hifi klubben hjælpe. Se sælger både TV'et og Dali.
#265026
Det kan nu ellers godt lade sig gøre selv om det er lidt kringlet, jeg har selv et 55 b6V og kubik one forbundet optisk, tv’et har godt nok ikke Dali med i udvalget af de soundbar man kan vælge men man kan bare bruge en tilfældig, jeg har sat mit til Lg`s egen, her kommer så det smarte kubik on har nemlig en lærer funktion og kan lærer ir koder fra andre fjernbetjeninger det står i brugs forvirringen hvordan man programmer den, når man har valgt en soundbar som lyd output bruger fjernbetjeningen en kombination af både IR og RF signal det betyder for mig at tænd/sluk og lydstyrke op/ned bruger IR og resten RF og det virker for mig man skal dog huske at rette fjernbetjeningen mod tv/soundbar ved disse funktioner.