Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#264622
Hej.

Vi har lige købt et nyt TV fra LG, et 65UH650v og i den forbindelse vil jeg meget gerne have lyden fra fjernsynet til at køre over vores hjemmebiografanlæg, når vi ser film.

Jeg har et Philips HTS9800W, der godt nok er fra 2007, men som ellers fungerer upåklageligt.

Jeg har købt nye arc hdmi kabler og har tilsluttet fra anlæg til TV, samt ændret lydoutput på TV til hdmi arc og det samme på anlægget.

DVD kan godt ses på TV'et og her virker højtalerne, men når jeg skifter til nogle af de andre indstillinger såsom TV og AUX på min hjemmebiografanlæg, kommer der ikke lyd ud af højtalerne.

Er der nogen af jer, som har gode forslag til hvad jeg skal gøre? Eller er HTS9800w anlægget for gammelt til at snakke ordentligt sammen med mit nye fjernsyn så løsningen kun er nyt anlæg / soundbar? Eller mangler jeg yderligere kabler?

Jeg har prøvet de forskellige setup vejledninger... er lidt frustreret så håber I kan hjælpe :)