Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Balloonatic
#264349
Jeg har et problem, som har naget mig i årevis. Når jeg ser film, er dialogen altid meget lav sammenlignet med øvrige lyde, hvilket gør det umuligt for mig at finde et tilfredsstillende lydniveau. Jeg har et stereosetup bestående af et sæt gulvhøjttalere, koblet til en surround receiver, som er sat til TV'et via HDMI. Jeg ser primært film fra NAS -> AppleTV4 --> Infuse PRO app. ALT er sat til stereo hele vejen igennem, jeg kan simpelthen ikke gøre mere på den front. Materialet er ofte surround, men er det virkelig der det går galt? Kan man ikke køre det stereo uden at ødelægge dialogen? Hvad er jeres oplevelse ang. dette - kan I give et godt råd?
Af Basto
#264364
Jeg har selv kørt stereo i stuen i mange år og har haft samme problem.. Nu har jeg en Nad surround forstærker som kan lave 3stereo osv.. To front sub og center. Jeg har Google mange gange men har ikke fundet en løsning.. Når lyden fra filmen er lavet til flere højtalere så er der nok kun en vej desværre.. Det som irriterer mig er at når der skal høres høj musik så skal der skiftes til stereo osv.. Og tilbage igen

Mvh Michael
Af Basto
#264365
Jeg ku godt tænke mig en lille bose surround forstærker.. Hvis det var muligt den ku sluttes til andre højtalere og sub.