Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af LeCedde
#262288
Hej Flatpanels,

Til Black Friday købte jeg et KD55XE9005, som faktisk er et ret lækkert TV. Desværre har jeg gentagende gange oplevet at mit ARC sætter ud - dvs. TV'et prøver ikke på at starte receiveren, og selvom det gør, så kommer der ikke noget lyd igennnem.

For at udelukke, at det er HDMI kablet/kablerne, så har jeg igår skiftet alle til nye high speed kabler. Apple TV og PS4 går direkte i TV'ets hdmi og ét HDMI kabel går fra TV'ets ARC port ned til forstærkeren. Denne opsætning har fungeret upåklageligt på mit gamle Sony LED TV - Det har faktisk aldrig fejlet ::l

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Det virker som om, at et temporary fix er at gendanne TV'et til fabriksindstillinger - men den situation er jo ikke holdbar i længden, når man også bruger tid på kalibrering etc.

Gode forslag modtages med kyshånd! :)

/ Christian
Af Kaktus-burger
#262291
Jeg tror du forveksler ARC med CEC? CEC er desværre noget buggy - især når der blandes nyt og ældre udstyr.

Hvilken receiver har du, og hvilken fladskærme havde du før?
Af LeCedde
#262293
Kaktus-burger skrev:Jeg tror du forveksler ARC med CEC? CEC er desværre noget buggy - især når der blandes nyt og ældre udstyr.

Hvilken receiver har du, og hvilken fladskærme havde du før?
Det kan sagtens være du har ret - jeg kender kun ARC men kan se at CEC også figurerer i de søgninger jeg har lavet på google.

Jeg har en VSX-421K fra Pioneer og mit tidligere TV var et KDL50W828B fra Sony. Som sagt har det før spillet max, uden nogen problemer.
Af OleA
#262331
Er der nogle indstillinger angående CEC på det nye tv som ikke sat rigtigt måske?