Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af MichaelEhlers
#261899
Ja, og de har helt fjernet den med 'udsolgt'... De skriver de har forlænget Black Friday, men bare ikke med denne åbenbart.

Jeg begynder at tro jeg ikke får den.

...desuden også en vanvittig høj pris de har sat på nu. Den koster ca 4800 andre steder ?
Af esef
#261911
Fik købt denne forstærker på Black Friday inden der blev udsolgt, efter at have holdt øje med prisen siden foråret, og det her var hjernedødt billigt, også sammenlignet med hvad de mange modeller fra tidligere år plejer at komme ned i frem til de afløses af de nye modeller. Elgiganten havde den ikke i sortimentet mere end et par uger før BF, så det så lidt ud som om det købte et stort parti ind bare til dette formål, og dermed kan man måske tro at de ikke får den i lager igen.

Lidt skøre råd der kom i denne tråd, men du fik jo korrigeret dig selv. I øvrigt, sidste års model manglede ganske rigtigt DTS:X og Atmos i en årgang hvor man kunne havde forventet at det var inkluderet, men de mange modeller før det havde naturligvis ikke understøttelse for formaterne da de ikke eksisterede eller var ultra high-end før 2016.

Hvorfor tror du ikke du får den? Hvis du har bestilt og betalt plejer man da at få levering.
Af MichaelEhlers
#261912
Jeg fik bestilt, og betalt som jeg plejer, og der stod '100+' på lager da jeg bestilte den, og nu har de pludselig ikke nogen... Jeg håber da jeg får den, men at være udsolgt så hurtigt efter over 100 på lager, så kan man måske få sine tvivl?
Af Supergris
#261917
Hvis vi skal prøve at afskrive de lidt skøre "råd", og holde os til fakta, så vil jeg komme med den påstand, at Atmos nærmest har været standard i denne prisklasse de sidste par år (2015-), og ikke kun i ultra high-end, så netop manglen på dette gjorde, at mange så både 1060eren og 1070eren som uinteressante, da de fleste af konkurrenterne havde det i deres tilsvarende modeller, så det drejede sig ikke kun om sidste års model!

DTS:X, derimod, er først sidste år, begyndt at komme rigtigt med som standard, og i år, er det med, selv i budget-modellerne.

Så mangler vi bare medierne...

Det bliver også spændende, om Auro 3D, får nogen anselig markedsandele, på trods af, det faktisk af nogle, bliver udråbt til, at være det bedste system af de 3...

Desværre, synes jeg, går trenden mere mod, det skal være nemt og smart, så mange gider ikke de mange højttalere i hjemmet, og "nøjes" med en løsning som en soundbar eller lignende.

Vi må se i øjnene, at nørderne er i undertal, på trods af, de fleste bliver imponerede og interesserede, når de får demonstreret et anlæg med ordentlig surroundlyd.

Min lokale ejer af Hifiklubben, fortalte mig, at han ikke mente, han havde solgt mere end 2-3 komplette Atmos-sæt, så det kan være, det ender ud som med 3D indenfor billedsiden?

Jeg, og mange andre, er af den mening, at lyden er den halve oplevelse, når man ser film, og man kommer rigtigt langt, med et gedigent 5.1 system; så kan der altid udbygges med tiden...
Af MichaelEhlers
#262255
Så fik jeg den hjem, og har sat den til.
...og sikke fantastisk den er. Kanon lyd, og nem opsætning.

Opsætning gjorde jeg hurtigt med den medfølgende mikrofon, og film i DTS lyder virkeligt godt, på mit 5,1 setup.

Og, det er super dejligt at alle mine enheder er tilkoblet samme sted via HDMI.
Det gælder følgende:
Stofa TV
WDTV Live
Xbox 360
Xbox One
PS 3
Wii (virker ikke PT, prøver senere med et andet kabel)

Et klik på HOME-knappen, så kommer en menu man kan vælge input - dét er satme dejligt :)

Jeg burde nu nok ha' undersøgt det, men det skuffer en smule, at den indbygget ChromeCast kun er til lyd, og ikke video. Dette er måske ganske normalt på en forstærker, men jeg havde nu regnet med at man kunne se fx Youtube.
...det gør bestemt ikke så meget, da jeg har andre enheder til den slags.

Jeg fik hentet nogle DTS-demo'er på nettet, og de lyder virkelig godt.
Hvis nogle kender en god film til dette 5,1-setup, så giv gerne besked :)

Så, en KLAR forbedring, fra mit gamle setup :)