Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af bromberg
#261681
Jeg skal med det samme sige at jeg ikke har hørt den soundbar, men den får ret fin kritik.
Men uanset hvordan du bærer dig ad, så er soundbar et kompromis.
Jeg har selv vaklet imellem 5.1/soundbar 3 gange, men syntes jeg nu er landet på soundbar:).
Der vinder herhjemme pga nemheden
Af Coolsmarti
#261696
Den er rigtig god den Samsung. En kammerat har købt den, og det er imponerende som den spiller, så jeg overvejer selv at bestille og sende min nuværende på pension. :)
Og jo, det er en rigtig god pris. Den har ikke været under 7999 kr. på noget tidspunkt.

Dog skal man jo finde plads til baghøjttalere, så havde håbet at se Sony HT-ST5000 et sted, men desværre.
Af Coolsmarti
#261699
bullerfnis skrev:Hvordan er det med de baghøjtalere, der skal strøm til ikke?? Eller er der batteri eller hvordan ? :)
Jeps, bare strøm :-)
Af bromberg
#261740
Jeg har ejet en b&w panorama2. Forsøgt med Sonos playbar, bose soundtouch og bluesound pulse.
Den flotteste var b&w panorama og film med lyd kun fra en soundbar var den også fed.
Musik var ikke god på den.
Bose soundtouch var jeg på ingen måde glad for.
Bluesound pulse soundbar spillede fantastisk (af en soundbar), men der kunne ikke tilkobles bagkanaler hvilket jeg ville have. (Det kan den så nu).

I sidste ende blev det Sonos playbase simpelthen fordi det var bedste kompromis og at det er en fremragende app har. Eller den er enkel, så alle i familien kan bruge den og alle har dagligt glæde af Sonos surround.

Hvis budgettet er 7000kr og film vægter højt, så tror jeg ikke du finder mere for pengene end den Samsung.
Igen - jeg har kkke hørt den, så det er baseret på reviews og andres erfaringer
Af Coolsmarti
#261753
Skal siges at Samsung understøtter deres Multiroom funktionalitet, og derved også WIFI streaming bla. via Spotify. Præcis samme princip som Sonos. :-)
Af bullerfnis
#261756
Okay

Det er egentligt mest til film vi ser :)

Har en Sonos 1 som vi bruger til det musik vi høre nu, samt en Sonos connect til mit anlæg (det 5.1 jeg vil sælge)

Men 9/10 gange er det jo film og tv vi bruger det til :)

Tror sku jeg bestiller den, og lader være med at pakke det ud. Indtil når jeg har fået solgt mit, så jeg ikke brænder inde med det :)
Af Coolsmarti
#261759
Ja, reviews af SJ9 er ikke de bedste. Så er det bare op til ens pengepung :-)
Af bullerfnis
#261766
Har lige været ude og hente den sj9 for at slippe for baghøjtalere.. 14 dages retur ret så må lige høre hvordan det spiller.
Af bullerfnis
#261783
Det skal jeg nok gøre da ? bliver nok først senere i aften, da jeg ikke kommer hjem før ved 6 tiden.. Men tænker ds at smide Warcraft eller noget andet på idag fra en uhd disk ?