Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Basto
#261037
Hej jeg overvejer at købe en brugt NAD L 75 forstærker..
Den kan nemlig være i vores montana reol i stuen ( Han sku skamme sig ham der fandt på målene til montana møbler )
Jeg har en denon lige nu .. stereo, Mit håb var at jeg ku få NAD til at køre front center og sub ? altså ingen baghøjtaler .
Er det muligt ? Jeg savner lidt center lyden ..

Håber i kloge hoveder kan svare ..

Mvh michael
Af Dare_Devil
#261047
Den har 5 kanaler, så jeg kan umiddelbart ikke se nogle problemer?

Det er dog ikke det nyeste skud på stammen, så nye lydformater bliver der ikke noget af.
Af kímo
#261049
@NAD L 75
"( Han sku skamme sig ham der fandt på målene til montana møbler )

Da Peter Lassen udviklede Montana Reolsystemet, lå der et gennemtænkt matematisk og filosofisk princip bag. De matematiske beregninger er komplekse og baseret på 5,7 cm, men filosofien er til gengæld enkel: Alle elementer i Montanas univers skal kunne kombineres i det uendelige og være praktiske, smukke, holdbare og uafhængige af skiftende modeluner. Sådan har det været siden 1982, og sådan bliver det ved med at være.

Tror ikke han skammer sig, men tror ikke han lige havde en forstærker " in mind" da han gik igang med sit projekt
Af Basto
#261053
Det var ment som en joke :)
Det har givet mig mange grå hår igennem tiden , den klassiske .. det skal lyde godt men ikke ses i stuen
Mvh michael
Af Basto
#261074
er det muligt at sende almindelig stereo lyd ud igennem front sub og center ? Altså ved almindelig tv .. Nyheder osv ?
Den denon jeg har proppet ind i det bette skal pt er en Denon df 101 . D en har færre watt .. NAD har mere krudt vil det evt betyde noget for lyd kvaliteten ?
Evt bedre Dac