Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#260997
Torben Rasmussen skrev:Bredden natuligvis, men 100 har også 4 mellemtone-enheder. Det større kabinet vil nok også påvirke bassen ift. 75’eren.

Det er svært at spå om specifikke tilbud, så du må nok se tiden an.
Hvilken vil du anbefale købe? Er der meget stor forskel mellem dem eller kan jeg lige så godt købe DM 75 ?
#261004
Forskellen er, at DM100 har to ekstra mellemtone-enheder. Om det gør en egentlig forskel, skal jeg ikke kunne sige. Umiddelbart ikke. Jeg har selv haft DM75 i noget tid nu, og jeg er meget tilfreds med lydkvaliteten. Dog har jeg smidt en ekstern sub på, som tager over ved de helt lave frekvenser, og det synes jeg personligt bidrager til eksempelvis film. Aner ikke, om den kommer på tilbud, men prisen lige nu er 2999,- og den tror jeg ikke bliver meget mindre.
#261011
Torben, kan du svare mig på mit spørgsmål som jeg også har skrevet i en anden tråd om 'Canton'?

Jeg kan se at de ikke har HDMI, men hvis man som jeg bare gerne vil have lyden fra mit tv - uanset om jeg ser tv via kabeltv, ser film eller spiller via PS4, eller streamer via Chromecast - er det så ikke nok med det optiske kabel fra TV ned til enheden? Jeg har kunne læse mig frem til at optisk kabel ikke understøtter ligeså 'avancerede' lydformater som HDMI, men det er ikke en dealbreaker for mig. Bare det at lyden vil komme ud af soundbasen. ;-)
#261041
Mine Cantoner kører også over det optiskekabel. Jeg forstår ikke rigtigt dit spørgsmål, men mit kører fint uanset om jeg ser yousee kabel eller bluray. Men det vel fjernsynet der afgører det? Men afhængigt af din fjernbetjening skal du muligvis bruge Cantonens fjernbetjening. Min DM 100 kører rigtigt fint uden ekstra sub, tror kassens størrelse spiller ind. Mellemtonerne gør det mere naturligt end min DM 55.
#261055
Torben Rasmussen skrev:Jo, det vil være tilstrækkeligt med optisk i dét tilfælde. Lydstyrken vil du dog skulle justere med remoten til Canton i så fald.
Ok, tak for svar, jeg mente heller ikke det ville være en dealbreaker for mig, da mine krav til det er ret beskedne. Afspil lyd fra tv por favor. :)
#261060
Er der meget forskel på DM 55 canton og dm 75 ? Tror ikke jeg køber DM 75 da jeg gerne vil ligge den på hylden på tv bordet og ikke oven på tv bordet. Der er ikke plads til DM 75 på min hylde. Men der kan godt være en DM 55. Ellers tænker jeg købe en soundbar i stedet for. Jeg havde Samsung HW-MS660 i tankerne som jeg vil montere på væggen.