Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#259855
Hej. Hvis man ser bort fra prisen, hvilke hovedtelefoner er så at foretrække af disse:

B&W PX
BEOPLAY H9
BOSE QC35
SONY WH-1000XM2

god lyd er værdsat uden at jeg på nogen måde er audiofil.

Del gerne jeres erfaringer, såfremt I har nogle. Sonyen og B&w er jo rimelig nye, så der er nok ikke gjort så mange erfaringer med dem.
#259895
Der er vist en relativ bred konsensus om, at:

Hvis lyd er din første og største prioritet - vælg B&W PX

Hvis ANC er første og største prioritet - vælg QC35 (I/II)

SONY 1000X er en god all-rounder fyldt med tech. Personligt fandt jeg de fleste af dem overflødige, og valgte en QC35. QC35 lyder på ingen måde dårlige, men hvis man alene fokuserer på lyd, vil jeg mene H9 og PX lige er en tand bedre.

QC35 (I/II) er den letteste i klassen og den mest komfortable i mine øjne. Byggekvaliteten er også god og solid, selvom de i store dele er af (hårdfør)plastik. Som et kæmpe plus kan ørepuderne nemt udskiftes. Og så kan den tilmed forbindes til to enheder samtidig, så du ikke skal ind i menuen på din smartphone/tablet/laptop, hver gang du skal parre den.

Lydmæssigt er der ingen reel forskel på QC35 I og II. Den største og eneste forskel er muligheden for Google Assistant via en dedikeret knap, som også kan fungere som ANC off/middel/høj.

Nå, men uanset hvad du vælger af ovenstående modeller, kommer du ikke galt i byen. Bare hold dig fra Beats. De er ikke i samme klasse rent performance-mæssigt.

Går du efter Sony 1000X så vælg den nye MK2, medmindre du kan finde den første udgave billigt.
#259905
Tak for info. Jeg har det bare lidt svært med at give knap 3000,- kr, for plastik, men det tyder på at hvis man skal have den bedst mulige ANC, så er det enten bose QC35 eller Sony 1000XM2. Og de er begge i ren plastik og/eller kunstlæder. Så måske jeg skal gå på kompromis med det...

Sony 1000X har vist døjet lidt med holdbarheden/kvaliteten, men det bør de jo have fikset på en opdateret model.

Der er vel ikke andre muligheder i prisklassen omkring de 3000,-? med god ANC og "gode" materialer. Ægte læder og rustfri/aluminium?

B&O H9 burde jo være det produkt, men jeg synes ikke anmelderne er særligt glade for den.
#259907
Plastikken på QC35 virker ikke billig. Det er stødsikkert, glas-fyldt nylon. Selve hovedbøjlen er forstærket i rustfrit stål og det samme med ørekopperne. Det gør hovedtelefonerne lette og samtidig robuste. De knirker heller ikke på samme måde som 1000X (første version).
Den nye 1000X har jeg ikke prøvet.

Begge er udstyret med kunstlæder på headband samt ørepuder. Dog er QC35 udstyret med Alcantara. Det øger i komfort og modstår krakeleringer bedre end kunstlæder. Som sagt kan ørepuderne udskiftes på QC35, og de er ikke dyre.
Det kan du ikke på 1000X.

H9 er uden tvivl lækker, men jeg synes ikke ANC var speciel god. Det samme med komforten. Måske de passer bedre til din anatomi end min?

Du har mulighed for at skifte batteri på H9. Det er en fin mulighed, og de lyder godt. Jeg synes dog, det er ret nærigt af B&O ikke at inkludere en hardcase til et par hovedtelefoner til næsten 4K, og som er beregnet til transportabel brug.

QC35 kan ofte fås til 2699. Nogle gange har Power og Elgiganten 15-20% på hovedtelefoner. Jeg fik mine QC35 til 2400 i Elgiganten sidste år.
#259920
kronholm skrev:... Og hvad havde du så valgt hvis du kunne få beoplay h9 til 2500?
Nu er det jo ikke mig, som skal købe et par.

Jeg foreslår, du tager i Elgiganten eller i Power. Der kan du prøve de nævnte modeller (minus B&W) uden købstvang.
Af azAAzin
#259922
Jeg har selv et par Bose QC 35. Det er mit bedste køb i årevis. Jeg ville glædeligt have betalt det dobbelte for dem (betalte 2400kr i sin tid).

De er først og fremmest utroligt behagelige at have på; de klemmer ikke på hovedet og mine ører bliver ikke varme. Jeg kan vitterligt have dem på i 10 timer uden at tænke over det.

Derudover fungerer ANC fantastisk. Jeg har lige været på en flyvetur til Las Vegas, hvor de fuldstændigt fjernede den ufrakommende støj, når musikken spillede. Der sad endda en skrigende baby på sædet bag mig, som jeg kun kunne høre minimalt i de stille sange.

Jeg synes det musikalske er fint til mine behov, men jeg er ikke specielt audiofil, hvorfor min mening nok ikke vægter alverden. Der bør du nok læse nogle anmeldelser, der er lidt mere tekniske i deres bedømmelse.

Jeg har tidligere haft Plantronics BackBeat Pro, men de blev returneret, da de vejede alt for meget. Det kan samtidig nævnes, at min søster har et par B&O H9. Jeg synes dog ikke ANC fungerer lige så godt. Derudover er pasformen ikke perfekt på mit hoved, men det er nok forskelligt fra person til person.

Jeg tror i hvert fald ikke du vil fortryde et køb af Bose QC 35. Det virker som et godt match til de fleste, der vil have behagelige trådløse hovedtelefoner med ANC.
#259927
Kaktus-burger skrev:
kronholm skrev:... Og hvad havde du så valgt hvis du kunne få beoplay h9 til 2500?
Nu er det jo ikke mig, som skal købe et par.

Jeg foreslår, du tager i Elgiganten eller i Power. Der kan du prøve de nævnte modeller (minus B&W) uden købstvang.
Var faktisk i elgiganten i går. De sejler. Jeg stod med et par B&O som jeg umiddelbart vurderede til at være B&O H9, men da det ikke stod på den, kunne de lige så godt være H7. Og på trods af at jeg var omringet af 3-4 elgiganten medarbejdere, så var der ikke nogle af dem der vidste hvad det var for et sæt. Mindre chokeret fik jeg ikke lavet en brugbar vurdering af hvordan de sidder på hovedet. Det er jo ellers nok det samme om det er en H7 eller H9. Der var en knap på venstre hørebøffe som jeg gik ud fra skulle aktivere ANC, men der var ingen effekt.

Jeg er ikke vant til at have hovedtelefoner, så jeg kan heller ikke så godt vurdere om noget sidder godt, og om de også sidder godt over en længere periode.

BOSE sparkede jeg også lige hurtigt til, men bare følelsen af den lette plastik fik mig til at lægge dem dem fra mig igen. Men når det er noget der skal sidde på ens hoved, så er vægten jo nok ikke et minus som jeg ellers vil gøre det til.

Jeg skal ud at flyve fredag, så inden da skal der være købt et sæt! decisions!.... og B&W PX når knap nok at komme på lager.
Af tfp
#259933
Jeg ville helt klart gå efter et par sennheiser pxc 550.
Jeg har hørt alle dem som et nævnt her og er ikke i tvivl om hvilke jeg syntes bedst om.
Det vigtige ting for mig er
1. Comfort
2. Lyd
3. ANC
Af Mfede
#259936
Man slår ikke ANC til på H9 ved at bruge en knap. Det slår automatisk til, når man tænder dem på højre side. Hvis man vil slå det fra fører man fingeren ned den berøringsfølsomme højre kop.
#259939
Mfede skrev:Man slår ikke ANC til på H9 ved at bruge en knap. Det slår automatisk til, når man tænder dem på højre side. Hvis man vil slå det fra fører man fingeren ned den berøringsfølsomme højre kop.
Der kan man bare se. Det var en lille knap der sad isoleret.

Dine erfaringer med H9?
#259940
tfp skrev:Jeg ville helt klart gå efter et par sennheiser pxc 550.
Jeg har hørt alle dem som et nævnt her og er ikke i tvivl om hvilke jeg syntes bedst om.
Det vigtige ting for mig er
1. Comfort
2. Lyd
3. ANC
Når nu jeg målrettet går efter en med ANC, så er det også en forholdsvis stor prioritet hos mig at det så virker ordentligt. Men når jeg ikke har prøvet the best of the best, så er jeg nem at imponere. Jeg har prøvet B&W PX kortvarigt, og den gav et godt indtryk.

Sennheiser er ikke inde i billedet desværre. Ud fra anmeldelser er den ikke i top. Hverken på lydkvalitet eller ANC, og materialerne peger heller ikke i min retning.
#259941
Jeg har nok Sony og B&W til at være de foretrukne indtil videre. Med B&O som en outsider. I har talt en god sag for bose, men noget der ville irritere mig (og måske andre omkring mig) er at den angiveligt lukker forholdsvist meget lyd ud. Det synes jeg ikke er ideelt ombord på et fly. Til gengæld er det nok samme årsag til at man kan holde ud af at have den på i flere timer i træk... Men hvis lillemor ikke kan falde i søvn pga. mit banjo-musik, så vanker der altså....

+ Et ekstra plus ved B&W er også usb-type C. (For mig). Det er det eneste nævnte mærke der har det.
Senest rettet af kronholm 30. okt 2017, 19:37, rettet i alt 1 gang.
#259943
Jeg har selv Sony MDR-1000X (første version), og kan sige at jeg også selv havde svært ved at vælge i mellem dem og QC35. Jeg har på ingen måde fortrudt købet, de spiller super, og ingen lyd slipper igennem (eller ud for den sags skyld, så skal der i hvert fald skrues op).
Min kollega har lige købt den nye version af dem, og han er også henrykt, jeg har dog ikke haft mulighed for at se/hører dem selv. Grunden til at valget blev dem og ikke QC35 var at alle test af de 2 sagde at Sony'en var marginalt bedre på de fleste punkter.