Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#258977
Min soundbar er lige ankommet i dag. Det er en JBL Cinema SB 450 tilsluttet til Philips POS9002.

Når jeg har Apple TV 4k slået til soundbaren via HDMI også videre til fjernsynet via soundbaren, så kommer billedet på I et kort øjeblik også går den i sort. Ved at skifte over på soundbaren til HDMI 1 (eller hvilken port jeg nu har den i), så kommer billedet nogle gange på igen og forsvinder igen efter et kort øjeblik. Enkelte gange bliver billedet på også fungerer herefter uden problemer (også I 4K HDR) , men efter tænd / sluk, så er problemet der igen. Forsøgt både i SDR/HDR, 720p, 1080p og 4K. Forsøgt med en anden fjernsyn. Forsøgt med andre hdmi porte og andre kabler. Problemet er der stadig. Support havde ingen løsninger.

Lyden kommer fint igennem med ARC og optisk. Der er dog et lille lag inden lyden kommer efter det har været stille et øjeblik. Fx på interface når jeg skifter mellem Netflix film så kan jeg ikke høre den første bip når jeg skifter men først den anden eller tredje og hvis jeg stopper og læser beskrivelsen et lille øjeblik, så er det som om den "slukker" og næste lyd har igen et forsinket opstart.

Andre der har oplevet lignende eller har løsningsforslag?
Senest rettet af Mr_Mo 17. okt 2017, 23:19, rettet i alt 1 gang.
Af Mr_Mo
#258998
Har løst det, så hvis nogen skulle stå i samme situation er mine løsninger skrevet nedenunder.

Angående billedet: Slå Easylink fra, eller hvad det nu hedder på andre TV-modeller. Det er funktionen hvor du kan betjene andre enheder tilsluttet via HDMI med fjernkontrollen.

Angående lyden: Af en eller anden grund stod udgangsformat på min fjernsyn til stereo, det virker uproblematisk på multikanal og multikanal (bypass).

Da jeg mister muligheden for at betjene apple tv med tv'ets fjernbetjening bruger jeg ARC.