Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af hyber8
#257737
Skal ud og købe min første soundbar.har kigget på Bose soundbar 300.har også kigget på sonos hvad vil i vælge af dem?
Af bromberg
#257742
Jeg havde bose hjemme i et par dage. Jeg syntes lyden var meget tynd i den. Subwooferen havde da volume, men var langt fra præcis og føles på en eller anden måde afkoblet fra soundbaren, hvilket mangt hen ad vejen ifølge min overbevisning er fordi at soundbaren skærer temmeligt højt (den har INGEN bas) og bose subben ikke spiller højt nok op i frekvens. Det opleves som et stort hul, hvilket også gør at megen stemmeføring spores i subwooferen.
Jeg syntes måske bose subwooferen levere lidt mere lydtryk i det helt lave, men det er bestemt ikke bedre.
Det er mudret og egentlig mere støjende end lfe.
- igen det er min mening, men en mening jeg har baseret på et ønske om at VILLE syntes bedst om bose:) - det gør jeg bare ikke.

Som alene soundbar spreder den lyden ret flot - og så kan den håndtere dts bla - det gør den bedre end Sonos. Til gengæld for du også den spredning til musik og det er altså ikke godt.

Den blev returneret og i mangel af andet købte jeg Sonos med sub og play 1.

Det beholdte jeg. Jeg fandt ud af at begrænsningen med Sonos og dts ikke var et problem alligevel. Mit Apple tv konvertere dts til Dolby digital.
Dernæst spiller playbase ret fint - markant bedre en bose til musik.
Sonos sub overraskede mig helt vildt. Ikke til prisen, men ift størrelse leverer den altså noget solid lyd.
Jeg kom fra b&w og svs subwoofer og har taget denne nedgradering med overraskende løftet pande:). Jeg syntes sgu Sonos laver en god pakke.
Igen til de penge kan man få meget andet og også bedre, men ift pladsen det optager og brugervenlighed, ja så kan ikke mange konkurrere.
Var jeg dig ville jeg købe det i Elgiganten (bose) og prøve det af med option for at kunne returnere og prøve Sonos.
Senest rettet af bromberg 1. okt 2017, 12:58, rettet i alt 1 gang.
Af hyber8
#257783
Har fået et tilbud på14000kr Bose Sound touch300 og acoustimass basmodul/og Bose virtually inviaible300 speakers og Sound touch 10 synes det lyder som et godt tilbud
Af Narcissus
#257799
Jeg har hele sættet og er super godt tilfreds. Bred og fyldig lyd, der fylder min stue. Kommer fra Yamaha YSP-4300 og oplever Bose som tydeligere med dialog og med bedre sub.
Nogle brugere er udfordret af firmwareproblemer, men Bose sender opdateringer hver anden måned og er meget lyttende på deres eget forum.
Hver opmærksom på, at der kun er en HDMI indgang. Den har ARC og fungere glimrende med mit B6. Har du Samsung skal du være opmærksom på flere med udfordringer omkring ARC på deres forum. Flere virker dog ikke specielt kompetente o deres tilgang til opsætning af forbindelsen.
Af bromberg
#257800
Jeg syntes du skal gøre dig selv den tjeneste at høre begge.
Bose prøvede jeg virkelig at holde af, da det havde dts, større sub og enklere design.
Soundbaren er pænere end playbar i mine øjne.
Men alligevel blev det Sonos (tog en playbase istedet).
Laaaaangt bedre software og gensalgsværdi hvis man skulle nå til det:).
Og jo jo lyden var bare bedre.
Evt læs reviews - der er langt imellem bose begejstringen.
Af Narcissus
#257817
Jeg syntes også du skal høre begge. Evt. få en mulighed for at høre dem begge hjemme.
Går du efter et økosystem hvor multirum og musik er omdrejningspunktet så ville jeg også vælge Sonos. Er der mindre fokus på musik og mere på tv/filmlyd så ville jeg vælge Soundtouch 300.
Anmeldelser giver jeg ikke så meget for. Men der findes et utal af forums, der debatterer Sonos vs. Bose. De kan være gode at læse igennem inde e beslutning tages.
Af hyber8
#257821
Har været ude høre dem begge to i dag synes helt klart bose spiller meget bedre end Sonos