Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Decipher
#257394
Hvis prisen ikke er vigtig, men god lyd er, hvilke soundbar modeller bør man så overveje?

Har ikke fulgt så godt med, men synes jeg læste, der blev præsenteret nogle ret vilde nogle på ifa?

Jeg har egentligt gode fronthøjttalere, men det giver jo ikke rumfornemmelse.

Det vil være til et Sony tv, og vil foretrække at matche mærket, men det er ikke et must. Dog fint hvis den ikke ligner pis :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257429
Kan Beosound 35 bruges som soundbar? Den reagerer da kun på en Beo-remote og selv da, så vil det være lidt bøvlet at få den tændt på normal vis tænker jeg.
Af Decipher
#257464
Altså tænker bare den der atmos rumfornemmelse må være en opgradering værd. Så længe det ikke kræver en ormegård af kabling og en masse diskrete højttalere, for har ikke så meget plads.

Må finde et sted at prøve den Yamaha. Men diskret er den i hvert fald ikke 8-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257496
Sonos giver mening hvis man i forvejen har deres enheder. Jeg synes ikke det er det oplagte valg, hvis det er det eneste man køber fra dem. Da Playbar kun kan tilsluttes med SPDIF, så smider du også muligheden for lyd i bedre kvalitet end DD 5.1 væk.
Af bromberg
#257497
Ja jeg er også gået fra solidt b&w 5.1 surround til Sonos 5.1 og jeg elsker det - langt hen ad vejen fordi alle familiemedlemmer nu bruger det - dagligt.
Senest har fruen endda set lyset i en ny play 5, til spisestuen.
Dernæst syntes jeg faktisk subwooferen gør det langt over forventning. Ikke til prisen men ift størrelse
Senest rettet af bromberg 27. sep 2017, 19:08, rettet i alt 1 gang.
Af serano
#257506
Sonos er bestemt ikke perfekt, men det virker bare hver eneste gang. Min kæreste er helt vild med bedre lyd og let integration med vores eksisterende sonos. Nu har vi kun Sonos Playbase + Sonos1 x2 i stuen. Soundbar og musikanlæg i ét.
Af Decipher
#257517
Den Sony har jeg også kig på. Ser meget lækker ud. Nogen der har egne erfaringer med den?

Det bliver helt sikkert ikke noget Sonos, medmindre de faktisk har en teknisk overlegen soundbar. Multiroom osv er helt overflødigt til mit brug.
Af Decipher
#257524
Det er mest til film og serier, har et fint stereo setup til musik.

Bluetooth er dog altid et plus til podcasts en sjælden gang.