Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#257422
oliver.saylor skrev:Så er det løst på PS4. Mac Mini og Nintendo Switch er det næste på listen ?

Det var en setting på PS4. Jeg havde sat min Primary Output Port til DIGITAL OUT (OPTICAL), da jeg synes det gav mening eftersom jeg bruger optisk kabel. Jeg ændrede det dog til HDMI OUT i stedet, og nu vises alle højtalere nede på receiverens display
Jeg har også haft problemet med en ældre Oppo Blu-Ray 83. Den stod forkert i HDMI lydudgang, så LG B6 ikke sendte andet end stereo ud. Da jeg ændrede HDMI lyd ud til Bitstream, kom der både Dolby Digital og DTS 5.1 ud af tv’ets optiske udgang.
Så jeg tror du skal kigge på dine indstillinger i Mac og Nintendo.
#257427
Ja, det må næsten være nogle settings på Mac og Nintendoen eftersom det var en setting der fiksede det på PS4 (og det samme i dit tilfælde). Jeg kan desværre ikke umiddelbart se nogle settings der ændrer noget, men jeg må bare klø på ?

En anden ting der undrer mig angående når jeg browser nettet på min Mac Mini på B7 TV'et: hvis jeg er på en side der kan scrolle (som denne tråd), så skifter lyset på TV'et når jeg scroller. Det er gerne helt lyst til toppen, og imens jeg scroller ned af en side skifter lyset så (ret drastisk) til mørkere, lysere, mørkere, lysere.

Den ser ud til at gøre det på alle hjemmesider der er lyse (denne, Macrumors, Amazon, IGN osv), men ikke på Netflix som i forvejen er ret mørk. Nogen ide om hvad det kan være? Jeg er på PC mode på min B7.
#257461
Skærmen har et ABL kredsløb som begrænser det maksimale strømtræk og en hjemmeside er jo ofte helt hvid, hvilket belaster maksimalt. På en helt hvid baggrund kan skærmen ikke vise mere end godt 150 nits lysstyrke så du vil opleve at lysstyrken stiger og falder afhængigt af hvor lys skærmen er.
#257465
Tak Supergris, det vil jeg kigge på.

Torben, det giver mening i forhold til jeg har skruet lysstyrken ret meget op. Men jeg forstår ikke hvorfor den varierer når jeg scroller ned på siden. Hvis jeg har maxed den lysstyrke skærmen kan vise, hvorfor bliver en så ikke konstant på det niveau fremfor at droppe når jeg scroller?

Jeg lagde også mærke til at hvis jeg har min browser i fullscreen, hvis jeg så skifter over til en anden skærm (f.eks skrivebordet), og jeg så skifter tilbage til browserskærmen, så er skærmen dejlig lys i et splitsekund, hvorefter den så automatisk dimmes en del ned
#257470
Angående lysstyrken der skiftede når jeg scroller og skifter skærm på min Mac; der er en setting i Billedeindstillinger der hedder "sort niveau". Den stod på automatisk. Det ser ud til at hvis jeg sætter den til "Høj", så løses problemet. Hvis den står på "Lav" får jeg samme problem som på "Automatisk". Så lige nu ser det ud til at være løst :)
#257475
Høj/Lav afhænger af hvilket signal skærmen får. På videokilder, så skal den stå på Lav. Dvs. Netflix, TV, BluRay mv. ellers får du ikke kulsort på skærmen, men udvasket grå. Automatisk burde dog have valgt det rigtige, så tjek lige at farverne passer nu du har sat den på Høj.
#257508
Torben Rasmussen skrev:Høj/Lav afhænger af hvilket signal skærmen får. På videokilder, så skal den stå på Lav. Dvs. Netflix, TV, BluRay mv. ellers får du ikke kulsort på skærmen, men udvasket grå. Automatisk burde dog have valgt det rigtige, så tjek lige at farverne passer nu du har sat den på Høj.
Umiddelbart så det fint ud, men jeg vil lige prøve at kigge nærmere tak.