Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af polakken
#256701
Heg har et problem med lyden sim irretere mig grænseløst.

Jeg har altid kørt med lyd bia optisk kabel da mit gamle tv ikke understøttede hdmi arc.

Jeg har nu fået et nyt tv og surround reciever og jeg blev anbefalet at køre både lyd og billede via hdmi.

Mit problem er bare at jeg kun kan få stereo lyd ud med dette setup, når jeg slår over på surround, så lydder det frygteligt og man kan kun høre baggrund lyd og ingen snak når de siger noget, desuden flimre fjernsynet når jeg sætter surtound til.

Jeg var nede i hifi klubben og løve nye hdmi kabler i dyre domme, men det hjalp ikke.

Nogen der ved Hvad det kan være galt?

Mit setup er følgende.

Tv lg uj670v
Receiver denon avr-x2400h
Afspiller nvidia shield consol.

Jeg har kørt hdmi stik fra min nvidia shield til recieveren og hdmi fra hdmi arc out på reciever til hdmi arc in på mit tv.

Mvh
Af bphhm
#256727
Til at starte med må vi vide om problemet opstår ved afspilning fra din Shield eller TV'et?

Hvis det kun er TV lyd der er problemet så er mit bedste bud er at du ikke har sat de rigtige indstillinger på TV'et og tilsvarende på forstærkeren. På mit eget LG65B6 har jeg haft HDMI-CEC lyd kørende uden problemer.

Hvis det problemet også gælder Shield'en så lyder det mere som et surround opsætningsproblem.