Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#253486
Hejsa

Hvad er den mest optimale kabling mellem PS4, TV og Soundbar.

Både soundbar og TV er nyt Samsung med alle moderne tilslutningsmuligheder.

Ikke overdrevet fan af trådløs, da jeg mistænker det begrænser og giver lyd tab.

Er det HDMI arc mellem TV og Soundbar, og HMDI fra PS4 til TV og optisk fra PS4 til soundbar f.eks.? :)

Mvh
Michael
#253552
Jeg kan simpelthen ikke få billede igennem fra PS4 gennem soundbar til TV.

Har HDMI arc fra sound til TV og HDMI fra PS4 til soundbar.

Mit Samsung KS7000 registerere, der er sat en soundbar til, men hvordan får jeg billedet igennem? :)
#253560
Det bedste setup er HDMI arc fra TV til Soundbar, og alle andre enheder sat til Soundbaren.

Du skal tænke på soundbaren som om det er en receiver, så du skal skifte input til dét HDMI input som din PS4 er tilsluttet (hvis ikke det sker automatisk via CEC)
#253561
Allrighty :-)

Jeg har en HW-K551 Samsung soundbar. Der er HDMI in og HDMI out arc. Sidstnævnte går til TV'et.

Hvis jeg sætter PS4 til HDMI in på soundbaren, så kommer der ikke billede frem - uanset, hvad jeg vælger som sourse på soundbaren.

Umiddelbart skrev Samsung i en support chat i dag, at den slet ikke understøtter, der kommer billede igennem...og her gik jeg og troede, at HDMI var lig billede og lyd.

Anyway, så har jeg tilsluttet PS4'en til TV med HDMI og soundbar til tv med HDMI arc.
Så kommer der ihvertfald fint billede på tv. Hvis den optimale lyd, så ikke bliver overført, hvis jeg skal afspille en bluray, så virker det måske med at sætte et optisk kabel mellem PS4 og soundbar...og så vælge optisk udgang på PS4 :)
#253573
Min soundbar hard HDMI...kunne bare ikke få billede igennem...men det lykkedes faktisk i går, da jeg bare skulle vente flere sekunder, end jeg troede, før den registrerede det :D

Dog kan man så ikke afspille HDR og 4K. Min HDR skal soundbaren ikke slippe afsted med at æde, så nu er PS4'en tilsluttet TV'et igen med HDMI :)
#253579
Ja, hvis du skal have 4K og HDR igennem soundbaren, så kræver det, at denne har 4K/HDR (10bit) passthrough.

Jeg forstår dog slet ikke Samsungs svar til dig, om at den ikke understøtter billed-passthrough. Det er jo noget vås.
#253583
Præcis. Det er skræmmende, folk bare sidder og gætter, når de har en position som supporter.

Så hans svar om at den susen, jeg kan høre i mine trådløse samsung baghøjtalere, er meget normalt, skal jeg nok heller ikke tage for gode varer :)