Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af KasperK
#245876
Hej alle

Kan man få en soundbar med sub (til LG 55b6v) som kan styres fra fjernsynets fjernbetjening så man ikke er afhængig af flere fjernbetjeninger? Og som heller ikke nulstiller sine evt. indstillinger ved strømafbrydelse?


Mvh
Kasper
#245902
Den skal bare have HDMI CEC så kan du styre den med din LG remote, ellers kan LG remote blaste andre remotes og styre dem uden problemer :)

Brugte den til at styre mit Nvidia shield også ;) Ret smart.

Men ja, kig efter om den har HDMI CEC den soundbar :)

Jeg er ved at kigge efter soundbar/2.1 setop til mine forældre, skal nok smide et link herinde hvis jeg finder noget interessant også :)
#245905
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ty-trigger

Her er måske noget som kunne bruges?? Dog kan jeg ikke i specs finde ud af om det er med CEC, meeen mon ikke det er det? Er alt nyere vel idag, der er tilmed 3 HDMI i den, og den ene er ARC :)

Har den selv i tankerne til mine forældre, til deres Sony W905 TV som de gerne vil have lidt ekstra lyd til.

Syntes prisen virker meget rimelig for denne bar her? :) Man kan tilmed tilkøbe trådløse baghøjtalere senere hen hvis man vil have "rigtig" surround :) ZR5 hedder de vist :)
Af KasperK
#245930
Tak jeg anede ikke at der var noget der hed HDMI CEC.

Bliver lyden fra Blu-ray afspillere og spillemaskiner så passeret igennem det samme HDMI CEC/ARC fra fjernsynet? Eller skal de forbindes separat til soundbaren?
#245936
Du kan selv bestemme om du sætter det til fjernsynet eller til soundbaren :) Hvis du sætter det til fjernsynet, så kommer lyden automastisk fra tv til soundbar hvis der er ARC i TV og Soundbar :)

Audio return channel står det for :) Fanme smart imo! :)