Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#243816
Hejsa jeg har store problemer med lyden....den forsvinder lige et split sekund og kommer tilbage og det sker ca. hver 3. sekund (mega irriterende) og jeg kan ikke få andet lyd end DTS og PCM, i selve displayet på recieveren (Pioneer vsx-1131) står der både HDMI - PCM - og DTS. er det normalt ? jeg HAR slået pcm fra og hdmi til derfor undrer det mig at PCM står i displayet...
trykker jeg på alt andet lyd i f.eks surround er der INGEN lyd overhovedet og DTS forsvinder i displayet, tv er LG Oled og der står det som det skal i lydindstillingerne, jeg ser tv via yousee boksen Humax....hjææælp vi mangler vores tv aftener... :(( alt hjælp er jeg glad for
#243833
Jammer skrev:...tv er LG Oled og der står det som det skal i lydindstillingerne, jeg ser tv via yousee boksen Humax....hjææælp vi mangler vores tv aftener... :(( alt hjælp er jeg glad for
Kan du forklare, hvorfor du ser tv via en ekstern boks, når du har anskaffet et tv med en glimrende tuner?
#243838
Hej Jammer
Kører du både lyd og billede gennem receiveren?
Hvis ikke, så prøv det (altså HDMI-kabel fra Humax-boks til Pioneer vsx-1131 og derfra HDMI-kabel fra HDMI-out til TV (husk at slå TV'ets højtalere fra) så skulle du få billede på tv og lyd fra Pioneer receiveren).
mvh
don kello
#243844
don kello skrev:Hej Jammer
Kører du både lyd og billede gennem receiveren?
Hvis ikke, så prøv det (altså HDMI-kabel fra Humax-boks til Pioneer vsx-1131 og derfra HDMI-kabel fra HDMI-out til TV (husk at slå TV'ets højtalere fra) så skulle du få billede på tv og lyd fra Pioneer receiveren).
mvh
don kello
Hej Don, ja det gør jeg og præcis som du beskriver endda via ARC hdmi så forstår det ikke