Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#241997
Hej alle,

Håber at kunne få lidt hjælp herinde.

Jeg har lige købt nyt tv (Samsung UE75KS8005).

Med det nye fjernsyn kan jeg ikke få lyden i mit surround-anlæg når det er Netflix eller anden streaming tjeneste direkte valgt på tv'et. Jeg kan kun få lyden via tv'ets højtalere.

Når jeg ser almindeligt tv via min stofa boks, så fungere det super fint.

Eneste ændring i mit setup er One connect boksen, hvor HDMI fra surround-anlæg er sat til, da der ikke er hdmi indgang på tv'et.

Nogle det kan hjælpe?

Titusind tak
#242001
Husk, at vælge den rigtige indgang på dit anlæg, og slut "ARC" til på både dit anlæg og dit tv...
Hvilket anlæg, er der tale om?
Før at det virker, kræver det, at anlægget understøtter det, og det er slået til!
Hvordan har du tilsluttet din Stofa-boks?
Jeg mener, om du har tilsluttet den direkte til dit anlæg, eller har du tilsluttet den til din One Connect; virker "ARC", hvis det sidste er tilfældet, uden problemer her?
Hvis det gør, må det være en indstilling, der skal ændres i dine apps, på dit tv, så du får ekstern lyd.
#242003
Mange tak for svaret.

Anlægget er sat op til ARC, det har fint fungeret før. Dog kan jeg ikke finde den indstilling på TV'et, ej heller i manuellen hvor den skulle være.

Fra min stofa boks, går der HDMI stik til surround receiven, som så igen har HDMI til One Connect. Tror opsætningen af de kabler er ok, da det fungere fint før, da jeg ikke have One Connect.
#242071
Undskyld jeg bryder ind her, men har samme problem med mit LG oled tv... mit anlæg understøtter ikke ARC... SKAL den det, for at der kan komme lyd gennem anlægget via tv apps som netflix og You Tube ? (min opsætning er præcis som BjørnBorg´s) lyden er fin ved alm. tv kiggeri,men via tv apps er der kun tv lyd ...det fungerede fint på mit 6 år gamle samsung plasma. indstillingerne står korrekt på selve tv´et (er sat til eksterne højttalere) hvad med HDMI kabel ? hvilken slags skal det være ? hjæææælp :s