Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#241425
Hej,

Jeg venter spændt på at modtage mit nye 4k UHD HDR mv. TV.

Det er nu gået op for mig at min Denon AVR4100W tilsyneladende er forældet da den ikke understøtter HDCP 2.2.

Antaget at jeg køber en 4k blu-ray afspiller, kan jeg omgå min manglende kompatibilitet ved at køre HDMI direkte mellem afspiller og TV og HDMI (HD-lyd) fra TV til AVR uden at gå på kompromis?

Jeg er klar over det selvfølgelig ikke er helt optimalt i forhold til udnyttelsen af min AVR men synes det begynder at nive hvis jeg både skal skifte afspiller og AVR efter at have investeret i skærmen i samme omgang.

Bonus spørgsmål: Virker HDR kun med HDCP2.2.? Eller kan jeg godt køre via min AVR4100 se det i Full HD (da den ikke har HDCP2.2.) men med HDR?

Med venlig hilsen
#241443
Den optimale løsning, med fuld udnyttelse af HD Audio og HDR/4K, er en 4K afspiller med to hdmi udgange.
Denne løsning er til receivere der ikke understøtter HDCP 2.2, men hvor tv'et gør.
Et 4K signal vil ikke blive vist på tv, hvis der mangler HDCP 2.2 et sted i kæden, og nok heller ikke HDR.
Panasonics DMP-UB900 er pt til salg hos Milo Radio for 4990kr, den maskine vil løse dit problem.