Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af aggergaard
#241039
Hej alle

Jeg overvejer at købe enten en soundbar eller Soundplate. Jeg er lidt på bar bund? Virker en soundplate ikke optimalt hvis ikke der står noget oven på den? Vores tv hænger nemlig på væggen. Mit budget ligger nok under 10.000kr så ønsker bedste løsning til pengene. Jeg har kigget på Canton DM 100 men har dog ikke hørt på den endnu? Hvad er jeres bud på bedste løsning.

mvh Henrik :)
Af aggergaard
#241146
jeg kan kun finde den som online handel, er der nogen som kender nogen forhandlere hvor det er muligt at høre bæstet? :)
Af coffee
#241153
Jeg har selv en Canton dm 75 og den er forrygende. Dertil er der sat en Dali SWA 12" sub på. Det kan godt nok få det hele til at skælve. Hehehe...
Af KBW
#241158
Husk at Canton DM 100 har 4 basenheder i modsætning til 50, 55, og 75 der alle kun har 2. Og større reflektionskasse.
Af KimHansenDK
#241163
Kan kun anbefale Canton DM 75.

Den spiller simpelthen fantastisk - både i film, spil og musik. Den har en utrolig god bund i lyden, og dialogen i film er krystalklar. Bassen er desuden rigtig god - og den har lige som DM 100 modellen fire basenheder. Overvejer at tilføje en decideret subwoofer på et tidspunkt, men indtil nu har det ikke været nødvendigt.
Af KBW
#241214
Jamen så huskede jeg forkert med de 4 basenheder. Jeg har også en DM 50 og den er også god, står dog i et mindre rum og derfor svært lige at sammenligne.
Af aggergaard
#241289
Fedt med alle de tilbage meldinger. Det lyder til at flere af modellerne er af høj kvalitet. Mit eneste problem lige nu er, at jeg ikke kan finde en butik som forhandler dem, sådan at man kan få lov til at høre dem spille inden køb. Hverken Elgiganten eller power har dem. Komplet er udelukkende online forhandler. Så hvis nogen ligger inden med viden om hvor man kan høre DM75 og DM100 så vil jeg meget gerne vide det. :)
Af KimHansenDK
#241291
Jeg læste en masse reviews af den, og spurgte i diverse fora, inden jeg tog 'chancen' og bestilte den. Har ikke fortrudt - den spiller virkelig godt :)
Af KimHansenDK
#241318
Ja, det har du ret i.

Jeg ved ikke, hvor stor forskel det gør? Det afhænger nok lidt af størrelsen på det rum, som højtaleren skal spille op. Dertil skal det nok heller ikke være den mindste skærm, hvis højtaleren ikke skal komme til at se for stor/klodset ud i forhold til.

Men hvorom alting er, så er det nogle fantastiske højtalere. Både DM 55 Glass, DM 75 Glass og DM 100 som alle har forbedret klarhed i dialogen i forhold til de gamle (ikke-glass) modeller :)