Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af humber
#240873
Nogen som har sådan en der kan fortælle om det er noget man skal købe. 8-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#240874
Jeg har Libratone Zipp - den første udgave med Airplay. Vi var rigtig glade for den de første par år (primært fordi man kunne tage den med rundt på batteriet), men den trådløse forbindelse er sidenhen blev mere og mere ustabil, faktisk i sådan en grad, at vi ikke rigtig længere bruger den.

De har jo ændret godt og grundigt i modelprogrammet siden de havde den første Zipp, så jeg ved ikke om holdbarheden er blevet bedre i dag.
Af BehnReady
#240880
Rasmus Larsen skrev:Jeg har Libratone Zipp - den første udgave med Airplay. Vi var rigtig glade for den de første par år (primært fordi man kunne tage den med rundt på batteriet), men den trådløse forbindelse er sidenhen blev mere og mere ustabil, faktisk i sådan en grad, at vi ikke rigtig længere bruger den.
Jeg har samme oplevelse med den første udgave af deres Loop model, den fungerede rigtig godt de første par år, men er nu så ustabil at vi ikke bruger den længere.
Deres iOS program er også ændret rigtig meget gennem årene, og har i lang tid bare fejlet når man forsøgte at opdatere firmwaren i højttaleren. Så det har jeg været nødt til at gøre manuelt med et usb kabel og en mac, uden det dog har hjulpet på højttalerens stabilitet.
Jeg har ikke tænkt mig nogensinde at købe Libratone igen.
Af humber
#240885
Hvis man nu ser bort fra opdaterings probleer i de første modeller, kunne jo håbe det er blevet bedre i de nye. Er lyder så ( størrelse taget i betragtning ) i orden ?
Af BehnReady
#240886
Loop spiller rigtig godt, stor fyldig lyd, der nemt kan spille en stor stue op uden at blive anstrengt. Men det er selvfølgelig også en lidt større model end Zipp.

Derfor er jeg også meget ærgerlig over at den er blevet så ustabil, for lyd og design har de ramt plet med synes jeg.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#240887
BehnReady skrev:Jeg har samme oplevelse med den første udgave af deres Loop model, den fungerede rigtig godt de første par år, men er nu så ustabil at vi ikke bruger den længere.
Præcis samme problem her. Jeg fandt en ældre guide fra Libratone på nettet, der forklarede hvordan man fra browseren på iPhone kunne pege på højttalerens IP-adresse og opdatere den vej igennem. Det hjalp dog heller ikke på stabiliteten.
humber skrev:Hvis man nu ser bort fra opdaterings probleer i de første modeller, kunne jo håbe det er blevet bedre i de nye. Er lyder så ( størrelse taget i betragtning ) i orden ?
Ligesom BehnReady synes jeg, at lyden i Zipp er rigtig fin. God bund i lyden. Den gamle spillede ud i 360 grader, så hvis man sad omkring et rundt bord eller på et tæppe udenfor, kunne man placere den i midten og få samme lydoplevelse hele vejen rundt. Det gør den nye sikkert også.
Af BehnReady
#240889
humber skrev:Det ligner dog at Loop ikke er i produktions mere ? https://www.libratone.com/dk/products måske derfor du ikke kan opdatere ?
Nej den laves ikke mere, og det er også et godt stykke tid siden at sidste firmware opdatering kom. Men opdateringsproblemet har stået på længere end det, og jeg har som sagt nyeste firmware på min.
Af Mademan
#243742
BehnReady skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg har Libratone Zipp - den første udgave med Airplay. Vi var rigtig glade for den de første par år (primært fordi man kunne tage den med rundt på batteriet), men den trådløse forbindelse er sidenhen blev mere og mere ustabil, faktisk i sådan en grad, at vi ikke rigtig længere bruger den.
Jeg har samme oplevelse med den første udgave af deres Loop model, den fungerede rigtig godt de første par år, men er nu så ustabil at vi ikke bruger den længere.
Deres iOS program er også ændret rigtig meget gennem årene, og har i lang tid bare fejlet når man forsøgte at opdatere firmwaren i højttaleren. Så det har jeg været nødt til at gøre manuelt med et usb kabel og en mac, uden det dog har hjulpet på højttalerens stabilitet.
Jeg har ikke tænkt mig nogensinde at købe Libratone igen.
Er der tilfældigvis en af jer BehnReady eller Rasmus Larsen der stadig har jeres Libratone-højtaler og som vil sælge den for en skilling nu I ikke bruger den længere? :-) Jeg overvejer at køre noget chromecast på den/dem i stedet.