Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#240227
Hej :D

Jeg står i den situation at jeg skal have mig en ny reciever da den gamle ligesom mangler "kræfter". Den gamle jeg har er en Denon AVR-1612 så det er en gammel svend og for lille til mit setup. Jeg har følgende setup
DALI Ikon 6 MK2 som fronter
Dali Ikon Vokal 2 MK2 Center
Dali Mentor LCR som baghøjtaler.

Jeg tænker at min umildbare smerte grænse er omkring de 6000 kr.
Har haft kigget på Onkyo TX-NR656, men hører at deres HDMI indgange går døde ?

Ser frem til at høre jer kloge hoveder komme med et godt forslag :D
Senest rettet af Nygaard91 4. nov 2016, 07:49, rettet i alt 1 gang.
#240234
Med det budget ville jeg kigge på en Marantz 6010. Den kan fåes til 5999,- ved Hififreaks. Og hvis det skal gøres billigere findes den mindre model 5010 til 3999,-.

Mht. til Onkyo tror jeg vi er ude over deres HDMI problemer. Dog skulle deres autokorrektion AccuEQ være småelendig. Marantz 6010 har Audyssey MultEQ XT32, og kan pro kalibreres.
#240237
Snigerdis skrev:Mht. til Onkyo tror jeg vi er ude over deres HDMI problemer. Dog skulle deres autokorrektion AccuEQ være småelendig.
Jeg har en Onkyo TX-NR747, og jeg kan altså sige at deres autokorrektion ikke er småelendig... den er STORelendig. Men hvis man ser bort fra den, så er det en fantastisk reciever til pengene, hvis du spørger mig :)
#240262
Jeg har haft en Onkyo 656 hjemme og den er mere flad i lyden end en ældre Onkyo 509, så 656'eren røg retur igen og blev byttet til en Yamaha A-840 som har en del mere fylde i lyden (den var også lidt dyre). Jeg er lidt meget hys med lyden og høre også en del vinyl.
#240264
Whathifi er i manges øjne lettere utroværdige, da de har klare brand præferencer. Men jeg bruger dem selv tit:). Ift 6010/7010 må du ikke undervurdere betydningen af watt og jeg ville selv tage den større 7010. Jeg har selv lige været på jagt, men endte med en brugt Nad da jeg er urimeligt begejstret for deres lyd og især til brug ved musik også. Deres større modeller kommer med moduler der kan udskiftes og der kommer meget snart et 4K modul med integreret bluos HD Audio streaming, eks med tidal og Spotify
#240273
Marantz receiverne sælges til nogle priser i Danmark, der er svære at slå, hvis man køber de modeller, der er på vej ud, så Marantz 6010 vil nok være den, jeg ville kigge på; specielt når dit budget er 6.000 kr.
Hvis du har de ekstra 2.500 kr, ville jeg nok vælge 7010´eren, da det altid er rart, at vide, man har det "bedste".
Hvis du skal høre forskel, vil det nok kun være, når du spiller meget højt, så det er kun dig selv, der kan vide, om det er pengene værd.
Kan du ændre din overskrift, så det står korrekt? Det skærer i mine øjne.
Måske ville der komme flere indlæg:
"Hjælp til receiver til surround-opsætning".
Hvis du er ligeglad med Atmos og DTS:X, er der også en skarp pris på denne receiver fra Sony:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... str-dn1070
Den får meget ros omkring, og min kammerat har en tidligere model (STR 1040, han er rigtig glad for), så jeg ser den, som et godt bud, på en receiver i den øvre melllemklasse, til 4.000 kr.
#240291
Supergris - Overskriften er hermed ændret. Jeg er ny herinde, så bær over med mig :)
Samtidigt. Jeg regner ikke med at få flere højtalere til mit system end det jeg har nu da jeg bor i en lille lejlighed på 60 kvm. Så tvivler på der bliver mere plads foreløbigt. Jeg har siden løbende opgraderet mit setup fra et helt lille Argon setup nu til fuldt Dali setup da jeg synes de har en rigtig god klang. Jeg søger en forstærker der kan give det ekstra kræft kontra min Denon AVR-1612. Jeg har ikke noget at bruge alle de fine ting som Wi-Fi, Bluetooth og hvad de ellers propper i af skraller i maskinen. Jeg er mest ude efter en receiver som kort sagt, ja er en receiver. Men jeg har den Sony i mente lige for nu. Jeg hører også mange anbefale Yamaha ? jeg vil ærligt indrømme jeg hverken kender til Yamaha eller Marantz. Kender hovedsageligt til Onkyo og Denon da det er det jeg har og nogle af mine venner.

Jeg håber det giver en dybere forståelse for hvad jeg søger :)
Senest rettet af Nygaard91 4. nov 2016, 13:38, rettet i alt 1 gang.
#240298
Godt at se! :)
Du har bare hurtigt glemt det igen; du skiver det endda 2 gange. Det hedder altså en "receiver".
Jeg synes også selv, det kan være svært, at finde den rette model, da det ikke er nemt, at finde dem i butikkerne og sammenligne.
Jeg er dog ret sikker på, at du får rigtigt meget for pengene, uanset hvilken af dem, du vælger.
Så er det bare at finde ud af dit behov, og hvor meget, du vil ofre. Der er jo ret stor forskel på prisen!
Husk Sonyen ikke har mulighed for Atmos, men hvis du ikke umiddelbart har planer om det, ser jeg ikke det store problem i det, da du sikkert er klar til, at skifte igen, på det tidspunkt, du begynder, at tænke i de baner.
Man kunne tro, der er ofret lidt ekstra på lyden i stedet.
4.000 kr., 6.000 kr. eller 8.500 kr. Valget er dit.

Blot for, at gøre forvirringen værre, er der her en lille test af 4 populære receivere:
http://www.lydogbillede.dk/test/hjemmeb ... a-rx-v781/

Hvis du søger på "receiver" på LydogBilledes hjemmeside, vil der også dukke nogle tests op, af nogle lidt ældre modeller, som du måske kan bruge til noget.
Det lader til, at de er ret glade for Yamaha, hvilke jeg heller ikke har noget dårligt at sige om. Jeg har ejet en af deres tidligere topmodeller, da de havde deres "Amber-light", som gjorde, at man altid kunne se, det var en Yamaha.
De har også testet Sony 1070erens forgængere 1040, som jeg kender, og 1050:
http://www.lydogbillede.dk/test/sony-str-dn1040/

http://www.lydogbillede.dk/test/hjemmeb ... tr-dn1050/

Så har du lidt læsestof...
1070eren skulle være en yderligere forbedring, og som jeg læser dit behov, tror jeg faktisk, det er den, jeg tror, du er bedst tjent med.
At den "kun" koster 4.000 kr., gør jo heller ikke noget.

Skriv gerne, hvad det ender med...