Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af master
#240034
Hej!

Jeg har lige investeret i nyt lydanlæg og her bruger jeg NAD's forstærker D3020. Der skulle være en smart funktion hvor man skal få anlægget til at arbejde sammen med fjernsynets fjernbetjening og dermed kunne nøjes med at bruge den.

Jeg har forsøgt mig som skrevet i vejledningen, men jeg kan stadig ikke få det til at fungere. Er der nogen som ved om der er noget specielt man skal gøre/aktivere for at kunne få det til at virke?

Tak på forhånd.

Mvh.
Kasper
#240123
Er det HDMI CEC du tænker på? Eller at lære NAD infrarød-koder?

HDMI CEC kan styre visse funktioner, men ikke alle. Det kan også slukke og tænde tv'et med forstærkeren (hvis den understøtter det). Normalt skulle det fungere automatisk, men det kan godt kræve, at der er indstillinger i både forstærker og TV, som lige skal aktiveres først.
Af svpyro
#240140
Hej.

Jeg har selv samme forstærker (dog koblet til et Sony 46ex653) og oplevede at forstærkeren fungerede EKSTREMT dårligt med den originale fjernbetjening (skulle trykke mange gange/holde knapper i bund, før der kom reaktion).

Jeg er i stedet gået over til en Logitech harmony 350, og det fungerer bedre (dog langt fra optimalt). Tror generelt at D3020'eren har dårlig IR modtagelse.

husk at følg vejledningen slavisk, da de forskellige "auto on / off" skal være slået til.
Af master
#240162
Hej,

Jeg var inde i Hifi-Klubben i går og her kunne de heller ikke finde løsningen på mit problem. Fik dog en mail tidligere i dag, hvor en af deres medarbejder skrev problemet var min fjernbetjening. Jeg skal bruge en alm. fjernbetjening og ikke en smart-remote. Men så mistet det også lidt af hensigten for mig. :o