Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Moulder
#238879
Hej

Jeg købte i juni 2015 et sæt DALI gulvhøjtalere i HI-FI Klubben, og er rigtig glade for højtalerne,da de spiller super godt :)

Men men.. Den ene højtaler står eksponeret for solen i nogle få timer hver dag, hvilket har medført at stoffet på den højtaler ikke længere er sort, men nærmere blålig :((
Jeg har en subwoofer fra DALI også som står ved siden af, den har ingen farve tabt.. Ligeledes har jeg et HIFI møbel med frontstof som heller ikke har mistet farven, på trods af at den får den samme mængde lys hver dag..

Jeg var idag i butikken hvor højttalerne er købt, og viste dem begge fronter så de kunne se den store forskel..
Ekspedienten kunne godt se problemet, men måtte sige at det er bare ærgerligt, det er solen som affarver den type stof DALI bruger på deres højttalerfronter, men ikke deres subwoofer fronter !!
"Sådan er det bare" sagde han, der er ikke noget vi kan gøre, andet end at sælge dig en ny..

Jeg mener ikke det kan være rigtigt, at jeg skal leve med stof som falmer efter 1 år, fordi de ikke kan levere en type stof som ikke affarver, feks samme stof som deres sub front..
DALI beskriver ikke nogen steder, at hvis man stiller sine højttalere hvor solen kan ramme dem, så skal man være opmærksom på at stoffet falmer..

Har jeg evt. en sag her, eller er det bare ærgerligt ??
Eller kan jeg evt. farve stoffet med noget så det igen bliver sort ??

Vedhæfter et billede så I kan se forskellen.

Billede
Af Moulder
#238904
Torben Rasmussen skrev:Kan du ikke blot købe nyt stof og sætte på? Det er ikke voldsomt dyrt.

Jo det kan jeg selvfølgelig godt, men synes ikke det er rimeligt at butikken bare kan fraskrive sig ansvaret, fordi producenten ikke kan finde ud af at levere det rigtige stof på alle deres enheder.. ;;)
Af thg
#238907
Ja den er klokkeklar, selvfølgelig er det en reklamation!

Tænk sig hvis du parkerede din bil samme sted året rundt og den ene side på bilen tydeligt fik en anden farve end den anden, det ville heller ingen acceptere!

Du må oprette en sag hos Forbrugerstyrelsen. Mener det kan gøres online og koster vist et par hundrede kr. som man dog får igen hvis man får medhold i klagen!
Af Turbo
#238908
thg skrev:Ja den er klokkeklar, selvfølgelig er det en reklamation!

Tænk sig hvis du parkerede din bil samme sted året rundt og den ene side på bilen tydeligt fik en anden farve end den anden, det ville heller ingen acceptere!

Du må oprette en sag hos Forbrugerstyrelsen. Mener det kan gøres online og koster vist et par hundrede kr. som man dog får igen hvis man får medhold i klagen!
Det bliver ikke dækket af garantien og heller ikke en bil.

Tage en rød bil (rød falmer hurtigst) stil den så den kun får sol på den én side (f.eks. en carport åben på 1-2 side/r), så skal du bare se den efter ½-1 år.

Køb nogen nye front eller som Torben siger, nyt stof. Det er billigt og nemt at sætte på.