Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#238082
Jeg har en Sonos Connect Amp som jeg har koblet til mit tv. Til den har jeg koblet en aktiv subwoofer som er sat til auto tænd/sluk. Problemet er, at tv-lyd svinger meget i lydstyrke og omfang. Derved tænder og slukker subwooferen ofte.

Jeg har overvejet at sætte den til altid at være tændt og så styre den med en elspareskinne. Problemet er bare, at disse typisk slukker for udstyr når masteren når under 20 Watt. Sonos Connect Amp bruger dog mindre end dette i brug og derfor kan en elspareskinne ikke bruges.
Jeg har overvejet at koble subwooferen på en elspareskinne med TV'et som master, men så tænder den ikke når jeg blot vil høre musik over Sonos uden at TV'et er tændt.

Nogle der har haft et lignende problem og fundet en løsning?

Eller kender til en elspareskinne som enten kan justeres eller som trigges omkring de 10 watt?
#238085
Jeg ved ikke hvor meget du kan justerer på din Sonos og sub.

Jeg har samme problem med min sub (JBL ES250PW), den har indbygget auto ON/Standby som ikke kan slås fra - det har jeg løst ved at skrue op for sub udgangen (+11 db) på receiveren og skrue ned for level (volume) på selve sub'en.

Er der evt. USB med 5 volt på den Sonos?
Hvis der er, kunne du evt. bruge en USB elspareskinne.
#238087
Jeg kiggede på at få mit AppleTV til at tænde og slukke for de aktive højttalere, men det lykkedes ikke. Så i stedet tænder AppleTV fjernsynet via CEC, og en usb-spareskinne i fjernsynet tænder så højttalerne. Så lever jeg med, at fjernsynet er tændt med sort skærm når jeg hører musik. Det var alligevel nemmere at køre lyden til højttalerne via fjernsynet.
#238110
Turbo skrev:Jeg ved ikke hvor meget du kan justerer på din Sonos og sub.

Jeg har samme problem med min sub (JBL ES250PW), den har indbygget auto ON/Standby som ikke kan slås fra - det har jeg løst ved at skrue op for sub udgangen (+11 db) på receiveren og skrue ned for level (volume) på selve sub'en.

Er der evt. USB med 5 volt på den Sonos?
Hvis der er, kunne du evt. bruge en USB elspareskinne.
Jeg har prøvet uden hold desværre. Og der er ikke USB-indgang som jeg kan bruge. :(
#238111
sokken skrev:Jeg kunne heller ikke få en strømspareskinne til at virke så jeg bruger denne her til mine ting
https://www.avxperten.dk/fjernbetjent-s ... ricerunner

Ikke helt automatisk men virker fint for mig
Bruger også selv denne løsning til bl.a. at slukke for al elektronik når vi ikke er hjemme. Kan være jeg udvider hvis jeg ikke finder en mere automatisk løsning. :)