Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af master
#237360
Jeg står i den situation, at jeg lige har investeret i et nyt TV (LG B6) og ønsker et lydanlæg som kan levere god lyd.

Mine krav er selvfølgelig lyden skal bruges med TV'et og derudover også kunne bruges til musik og have et design som man ikke behøver være flov over. :D

Da jeg bor i en mindre lejlighed og pladsen er trang, så leder jeg som udgangspunkt efter en soundbar uden subwoofer. Jeg ønsker også at kunne hænge det op på væggen, eller i hvert fald bare have muligheden for dette.

Jeg har selvfølgelig kigget på Sonos' soundbar, men prisen tiltaler mig ikke just. Derudover har jeg også haft lidt kig på Q Acoustics Media 4, som jeg dog ikke tiltrækkes af designmæssigt.

Til sidst er jeg faldet over Philips' Fidelio HTL9100, som dog strider lidt imod mit ønske om ingen subwoofer, men anmeldelserne er gode og til en pris på ca. 2500 kr. pt., så virker det også meget lokkende! Men er der nogen som har erfaring med nævnte system?

Men jeg har et max budget som hedder ca. 4000 kr. - så lad mig høre hvad I kan anbefale mig. :p
Af Mfede
#237363
Jeg har været godt tilfreds med min Philips 9100. Du får godt nok meget for pengene til 2500.
Af master
#237367
Jeg har tidligere kiggede på DM55, men jeg synes simpelthen den kommer til at virke for "klodset" når den ikke kan hænge på væggen og fylder meget på et møbel. Så derfor jeg leder efter en soundbar.
Af master
#237368
Mfede skrev:Jeg har været godt tilfreds med min Philips 9100. Du får godt nok meget for pengene til 2500.
Fedt at høre! Ved du hvordan anlægget lyder hvis man fx slår subwooferen fra? Jeg kunne godt forestille mig, at der ville være tilfælde hvor jeg ikke havde behov for så meget basvolume (bor i lejlighed og har naboer/underbo at tænke på).
Af Mfede
#237372
Det lyder ikke godt, og det ville jeg ikke anbefale. Jeg bor også i lejlighed, og har ingen problemer. Det kræver jo blot at man tænker sig lidt om mht lydniveauet :)
Af Mfede
#237376
Læg forresten mærke til at subben ikke fylder specielt meget på gulvet, men i stedet er højere. Meget rart i en mindre lejlighed.
Af master
#237383
Lyder sgu godt. Ved du hvad den store forskel er på 9100 og så den nyere model B5? Den koster i hvert fald 2000 kr. mere.
Af master
#237385
Og så vidt jeg kan læse mig frem til, så hører der ikke noget vægbeslag og jeg kan umiddelbart heller finde nogen. Ved du hvor de kan anskaffes?
Af Mfede
#237386
B5 har nogle features i form af display og parring af de to højttalere man kan tage af og så bruge særskilt til musik - eksempelvis ude i køkkenet. Mener avforums.com har lavet test af begge, så læs der.
Der fulgte vægbeslag med til min.
Af master
#237419
Tak for forklaringen! Jeg tror umiddelbart jeg hælder mest til 9100'eren og så kan jeg sgu altid købe en transportabel afspiller som også er beregnet til formålet.

Jeg er selvfølge stadig åben for andre muligheder!
Af LarsCJ
#237444
master skrev:Og så skiftede prisen på 9100'eren lige pludselig til + 4500 kr. :s
Hvis du ser prisudviklingen på Pricerunner/Hifi-Priser, så tyder det på, at det er et tilbagevendende tilbud. Den var også på tilbud omkring 25. juli for derefter at blive sat op til normalprisen igen.

Brug evt. Pricerunners prisalarm (ved ikke om HFP også har en), så du kan slå til næste gang.
Af master
#237451
Har allerede sat prisalarm på den. Men bare irriterende at flere af butikkerne havde til den pris og ikke fremgik som værende et tilbud. Men jeg må bare vente og krydse fingre for den kommer ned i pris igen..