Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#236288
Hej

Jeg er ved at finde ud af, hvorledes jeg skal tilslutte mit TV, TV-boks (Waoo) og Playstation til mit stereoanlæg, der er et 2.1-setup med selvstændig subwoofer.

Stereoreceiveren har 2 optiske indgange, hvoraf TV'et snupper det ene. Så overvejer jeg at lade enten TV-boks eller playstation køre over TV'et via HDMI og så videre til receiveren via det optiske kabel mellem receiver og TV.

Det står dog i TV'ets manual (Panasonic), at ved multikanallyd (fx. Dolby Digital 5.1ch) skal lydkilden tilsluttes direkte til anlægget, men som sagt kører jeg kun 2.1 setup, så måske gør det ikke noget?

Vil det give problemer, at enten TV-boksen eller playstation tilsluttes via TV'et, så signalet sendes via HDMI til TV og videre med optisk kabel til receiver?

Den alternative løsning er at købe en coaxial/optisk converter, da receiveren også har coaxial-indgang, men hvis den anden løsning virker uden problemer, vil jeg lige så gerne gøre det.

mvh Jesper
#236359
PBL skrev:Jeg har Hdmi fra Apple tv til tv og videre med optisk til et 2.0 system. Det fungerer helt fint, men vær obs på at tv'et skam være tændt for at få lyd igennem.
Ok, så tænker jeg, at det må virke. Var mest i tvivl om der sker forringelser eller komprimering af inputtet til receiveren, når den skifter fra HDMI til optisk - dvs. om noget går tabt.

Tak for inputtet.