Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#233747
Jeg er på udkig efter en ny soundbar/soundbase, da den Denon soundbar jeg købte, ikke levede op til mine forventninger. Jeg har nu læst en masse anmeldelser, og er nok kommet frem til, at Canton DM55 / DM75 kunne være et godt køb.

Er der nogen herinde, som har erfaringer med denne soundbase? Spiller den godt, hvordan er dialogen og bassen?
#233753
Jeg er interesseret i den "nye" DM75 GLASS, som jeg kan forstå har en lille smule bedre lyd end den "gamle" model, og som har en pænere glas overflade. Hvordan klarer de sig med blu-ray film?
Af KBW
#233757
De klarer sig glimrende med Blu-ray, sub woofer er et must, masser af baseffekter der sniger sig hen over gulvet. Begge lyder glimrende, 100 har 4 basenheder. Endte med at købe nr 2 da jeg var superglad for den første. Og så er de jo pæne i hvid. Glad kone. 50 med glas hedder DM 50 SE.
Senest rettet af KBW 15. jun 2016, 16:55, rettet i alt 1 gang.
#233762
KBW skrev:Begge mine har glas. De klare sig glimrende med Blu-ray, sub woofer er et must. Begge lyder glimrende, 100 har 4 basenheder. Endte med at købe nr 2 da jeg var superglade for den første. Og så er de jo pæne i hvid. 50 med glas hedder DM 50 SE.
Så du mener, at man med fordel kan tilføje en ekstern subwoofer til systemet?
#233764
KBW skrev:Nej, de har indbygget sub. Mener dette er et must i forhold til en soundbar uden.
Ja, det har de. Men tænkte på, om det ville gøre en væsentlig forskel at tilføje et ekstern subwoofer via sub out stikket?
#233788
KBW skrev:Har ikke fundet det nødvendigt at prøve, men så skal man måske til at se på om ikke skal ha et egentligt anlæg!
Hvad ville du købe? DM75 eller DM55? Er i tvivl om DM75 er de ekstra penge værd?
#233795
KBW skrev:Kan ikke lige huske forskellen på specifikationerne, har også noget med rumstørrelsen at gøre (større kasse giver mere sub-effekt) samt hvor stort en skærm der evt skal stå på den.

Men hos Wupti er 75'eren billigere end 55 lige nu:

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... WuptiScore
Ja, det er også den, som jeg er ved at købe lige nu. Ville blot lige høre :) Der er vist to ekstra enheder i 75'eren kontra 55'eren.

Vi har en 49 tommer skærm (hænger på væggen) og ikke den største stue - omkring 2,8m til skærmen. Stuen er en vinkel, og der hvor skærmen og sofaen stå er der ca 3,5x3,5m - ved ikke om det har noget at sige? Vil 75'eren være for "kraftig" til den forholdsvis lille stue?
#233810
Har du forresten oplevet problemer med DTS på Blu-ray? Eller sætter man den bare PCM i stedet? Og vil man i så fald ikke gå glip af de ekstra detaljer i surround lyden?