Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Turbo
#235302
Du skal nok ikke regne med noget "wow" lyd fra dem. Men de er sikkert bedre end lyden fra TV'et.

Det er en klasse D forstærker - en 5,25" bas (og 1" diskant) hvor de skriver frekvens område 50-20k Hz. Det vil jeg gætte på er målt med +/- 6 db. Du skal nok regne med et ret stort dyk i de dybe toner.

Nr. 2 er næsten det samme dog (-) 3dB 53-26,5k Hz.

Jeg har sådan en sub i bilen:
https://www.amazon.co.uk/Pioneer-TS-WX7 ... B0002MNX5K
Måske man kan finde noget lignede som kan ligge under reolen ude af synsfelt (for konen) eller hænge på væggen bag reolen (TV møbel) og nogle små okey satellithøjttalere.

Lidt Storm P - Man kunne godt bruge den mobil sub. med f.eks. en PC PSU og en stor kondensator + satellithøjttalere sat til TV'et hvis der er højtaler udgang på TV'et.
Vedhæftede filer
maxresdefault[1].jpg
maxresdefault[1].jpg (851.31 KiB) Vist 3786 gange
#235311
Jeg har ikke hørt den pågældende højttaler fra Argon, men jeg har hørt andre, hvor jeg ikke var imponeret.

Dali Zensor lyder derimod rigtig fint IMO. Hvis du ikke har brug for at spille højt, er den er et godt valg. Og mangler du bund kan du jo altid tilføje en sub senere, hvis du kan få snakket konen til fornuft :D

Er du ude efter en billigere løsning, kunne et sæt brugte Dali Concept 1 (eller 2, hvis du har plads) + en forstærker også være en fornuftig løsning.

Hvis du gerne vil have god bund, kunne du eventuelt finde en sub, der kan gemmes væk (under sofaen etc.) :)