Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258919
aalb1970 skrev:Hvad er den bedste indstilling for PS4 Pro til HDR spil, RGB (auto) eller YUV420? Jeg har et LG B7. Umiddelbart ville jeg sige RGB, da det giver YUV422 chroma subsampling ved afvikling af HDR spil, men har læst andetsteds, at YUV420 er bedst.
Konsolspil er optimeret til tv-skærme, så modsat PC-spil leveres de ikke med PC-levels og mig bekendt i YUV420 video levels, så du bør nok vælge den.
Af aalb1970
#258925
Rasmus Larsen skrev:
aalb1970 skrev:Hvad er den bedste indstilling for PS4 Pro til HDR spil, RGB (auto) eller YUV420? Jeg har et LG B7. Umiddelbart ville jeg sige RGB, da det giver YUV422 chroma subsampling ved afvikling af HDR spil, men har læst andetsteds, at YUV420 er bedst.
Konsolspil er optimeret til tv-skærme, så modsat PC-spil leveres de ikke med PC-levels og mig bekendt i YUV420 video levels, så du bør nok vælge den.
Tak for svaret. Det er også min konklusion efter at have læst diverse fora.

Det lader i øvrigt til, at PS4 Pro sender HDR i et forkert format til min B7 uanset, om jeg vælger YUV422 eller YUV420. Således sender den 12-bit farvedybde pr. kanal frem for 10-bit, som er standarden for HDR10. Omvendt sender min Xbox One S korrekt YUV420 i 10-bit, hvis jeg fravælger YUC422 i skærmindstillingerne.
Af aalb1970
#258945
Rasmus Larsen skrev:En del UHD Blu-ray-afspillere gør det samme. Altså sender HDR10 ud i 12-bit. Så der sker en konvertering før de smider signalet ud. Om det er noget kompatibilitetshalløj, er jeg ikke klar over, men i hvert fald Panasonic tilføjede via firmware mulighed for at ændre det til 10-bit.
Generelt har flere producenter problemer med fortolkningen af HDMI 2.0 standarden. Således rapporterer min Onkyo receiver konsekvent YUV422 som "YcBcR 4:2:2 24-bit", dvs. med 8-bit farvedybde pr. farvekanal, selv ved HDR afspilning. Det er naturligvis "YcBcR 4:2:2 36 bit", der er korrekt.
Af Beckham
#259520
Rasmus Larsen skrev:Hvem skal ellers i gang med Gran Turismo Sport i HDR? 8-)

Jeg satser på at få kørt første ræs i weekenden. Jeg er rimelig spændt på det her spil.
Nogle first impressions Rasmus? Har selv overvejet at investere i GT Sport + rat, men har læst at der ikke er ret meget at hente i offline delen.
Af Beckham
#259610
Forståeligt....er jo også en halvdyr investering hvis man går efter G29..:-) Er ikke i tvivl om at GT Sport er super flot rent grafisk, men fornemmer at offline delen er lidt tynd og er normalt ikke den store online gamer.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19