Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#208253
Hvilke spilkonsol skal man vælge til børn ml.5-8 år - PS4 vs Xbox One eller Wii U ???
Mine børn (4 & 6 år) er superbrugere på Ipad - men er begyndt at efterspørge en spilkonsol.
Af Globulus
#208254
Ingen af dem. Man kan få en brugt Wii med bunker af spil og tilbehør for næsten ingen penge nutildags og jeg vil vove den påstand, at de i den alder vil have mindst lige så stor - hvis ikke større - fornøjelse af sådan en end en Wii U som kun har et sparsomt og dyrt softwarekatalog. Ligeså med Xbox 360 vs. Xbox One og PS3 vs. PS4. Det handler vel mest om at de skal spille på en stor skærm og have en controller i hånden og knap så meget om små detaljer ude i krogene.

Nu er der sikkert mange der gerne ville belære mig om, hvor langt de nye konsoller har bevæget sig i forhold til den generation, der kom for 8 år siden, men vi taler om små børn som ikke er vokset op med - og fra - de mange udmærkede spil der er kommet til den forrige generation. Spil, som i dag kan fås til næsten ingen penge.
#208275
Uden tvivl Ipad og den gamle Wii. Ps4 og Co. Er først rigtig interessante når de rammer de 9-10 år. Der er simpelthen ikke nogen gode børnespil til de nye konsoller. Som alternativ ps3 masser af gode spil også til børn, men kontrolleren er ikke lavet til små børne hænder.
Af Nanodragon
#208295
Jeg vil også helt klart sige Wii, der er så mange fine brugte Wiis med masser af tilbehør til næsten ingen penge, 500-800 kr på DBA: http://www.dba.dk/soeg/?soeg=wii
3+ og 7+ nye Wii spil kan fås helt ned til 50 kroner har jeg set.
En tablet vil også være en gode ide, bort set fra at der skal to af dem til at spille sammen, hvor men med Wii skal du bare have to Wii remotes.