Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HrJensen
#206962
Hej alle.

Jeg skriver fordi jeg for nyligt har opgraderet til en Playstation 4, og jeg nu overvejer om denne konsol også fortjener en bedre skærm.

Jeg har pt. en 42' Philips skærm der efterhånden er nogle år gammel. Jeg kan ikke huske modelnummeret godt nok, men der er tale om:
- LCD skærm
- Full HD
- 100 Hz mener jeg.

Jeg skriver herinde, fordi jeg siden købet af mit gamle fjernsyn ikke har fulgt markedet overhovedet.

Mit spørgsmål er derfor: Ser i behov for en opgradering og ville jeg kunne få en betragtelig bedre oplevelse ud af min PS4 ved en opgradering?

Hvad skal man generelt kigge efter på diverse fjernsyn hvis det skal passe godt på gaming? (jeg synes det er et ekstremt forvirrende marked).

Udover et godt fjernsyn til PS4 - så bruger jeg primært fjernsynet til sport og især fodbold. Men jeg går ud fra at de fleste fjernsyn kan klare det på et fint niveau efterhånden. Jeg vil gerne holde fast i omkring de 40' tommer cirka.

Det skal lige siges at jeg er studerende, og budgettet er derefter. Men jeg vil gerne holde lidt øje med markedet - men dette har for mig at se ændret sig betragteligt.

Jeg håber der er nogen der vil hjælpe.
Af BrianH
#206963
Jeg ved det ikke, men du må da selv have en masse erfaring i både playstation og skærme, så du ved om du savner noget.
Af Michsq
#206967
I forhold til brugen af PS4, så vil jeg anbefale, at du kiggede på Sonys W6 og W8, grundet deres lave inputlag og value for money.

Det Philips du linker til er et UHD tv, hvilket ikke nødvendigvis er godt til gaming, da der er højere inputlag derpå. Det har Flatpanels egne tests hvert fald antydet, hvor de også fremhæver Sony W8 i deres test af det, som værende en godt tv til netop spil.
Af HrJensen
#207011
Tak for svaret.

Men det virker bare vildt hvis der kun er 3 fjernsyn der kan give optimal ydelse.

Hvad er det for nogle specs man skal kigge efter når man søger fjernsyn i forhold til gaming?
Af TP89
#207012
Tror ikke du vil få så meget ud af at kigge på specs, da det ser ud til hver producent har deres egne termer. Du vil nok få mest ud af at kigge på anmeldelser, og hold især øje med input lag.
Af tlindegaard
#207816
Som TP89 skriver, så er input lag ret vigtigt.

Der er langt flere end 3 tv som er "optimale", men de fleste UHD TV har højere input lag. Sony's UDH har dog acceptabel input lag.

Men et Samsung/LG/Panasonic etc kan have meget forskelg input lag afhængigt af model, så som der bliver skrevet, så kig på de forskellge anmeldelser og seom ike du kan finde en skærmmed omkring eller gerne under 40ms input lag.