Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af A.C.
#206663
Hej

Jeg skal finde et tv til knægten som snart har fødselsdag. Det skal mest bruges til Fifa på Ps4. Er der nogen som har et godt bud på, hvad der vigtigst når jeg skal finde en 32". Er de 100hz afgørende? Ved godt at nogle af spillene kører 60fps men vil det kunne ses på en 32" eller evt en 39" 50hz skærm. Der er pt mange tilbud på bla. LG 39" og Samsung på 2000kr eller under... Og det skulle helst ikke koste mere. Alternativt kan jeg købe et snart 3 år gammelt Philips 32" 5405 til 800kr. på DBA med, i mine øjne, rigtige specs..... Hvad ville I gøre.
Mvh Allan
Af dk9000
#206668
A.C. skrev:Hej

Jeg skal finde et tv til knægten som snart har fødselsdag. Det skal mest bruges til Fifa på Ps4. Er der nogen som har et godt bud på, hvad der vigtigst når jeg skal finde en 32". Er de 100hz afgørende? Ved godt at nogle af spillene kører 60fps men vil det kunne ses på en 32" eller evt en 39" 50hz skærm. Der er pt mange tilbud på bla. LG 39" og Samsung på 2000kr eller under... Og det skulle helst ikke koste mere. Alternativt kan jeg købe et snart 3 år gammelt Philips 32" 5405 til 800kr. på DBA med, i mine øjne, rigtige specs..... Hvad ville I gøre.
Mvh Allan

Hejsa,

Det ville på intet tidpunkt kunne betale sig at købe brugt tv hvis man vil have noget der lever op til ens forventning :)

Sony kunne være et meget godt bud, de har et lækkert lavt input lag der gør at reaktion fra knap til skærm er hurtigere. De 100 hz interpolation skal alligevel slåes fra når der spilles, så det kan ikke rådes at gå efter dette. Men er budgettet til det så vil du nok alligevel få det med i købet.

Evnt kunne w6 være noget, denne fåes dog kun fra 40" og op.

Det skal også lige nævnes at de fleste producenter har skiftet op så der vil være meget lidt 32" at vælge imellem.

Mvh. Casper
Af Kransen
#243878
Lad være med at købe et TV på DBA. I dag kan du få gode skærme relativt billigt. Og et TV falder markant i værdi ligeså snart det er købt, så det kan næsten ikke svare sig.
Af Supergris
#243883
Hvis tv falder markant i værdi, lige efter de er købt, burde det jo netop kunne betale sig, at købe brugt!
Problemet er, at de fleste forlanger alt for meget, for deres "gamle" tv, så det kan sjældent betale sig, med mindre, man lige hører om én, der har noget spændende til salg.
Hvis man kan finde et næsten nyt, til halv pris, er det vel fint, men det er en jungle, derude...