Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#193934
Så kom chokket.

Jeg har gået og ventet spændt på, om Elgiganten ville følge deres tradition med at ligge lige en anelse under det generelle prisniveau, nu her når PS4-salget begynder.

Hvad enten der er tale om den nye iPhone, det nye TV eller den nye computer er de gerne lige (lettere symbolsk) 10-100kr lavere i prissættelsen end andre butikker.

Men nu bryder de så med traditionen.

PRIS, 4999:

PS 4 konsol + ekstra controller + ekstra valgfrit spil

I min bog bør regnestykket lyde sådan her:

3500 + 500-600 + 500-550 = 4500 - 4650.

Altså betaler man i Elgiganten 500kr mere (350kr mere, hvis man finder de forskellige indholdselementer til absolut højeste priser i DK), end man gør hos andre butikker.

NÅR de slipper af sted med det her, er det selvfølgelig fordi, de er en af de eneste (og måske den eneste, - det er bl.a. det jeg vil spørge om her) som sælger konsollen d. 29. til kunder, som ikke har forudbestilt den.

Udover den åbenlyse overpris er jeg også skuffet over, at deres pakke er så omfattende. Jeg personligt havde håbet på en pakke, hvor det eneste ekstra var et spil - hvilket jeg havde forestillet mig en pris på 3999 ud fra. Derfor er den ekstra controller i min bog (ud fra mine forhåbninger) prissat til 1000 kr.

VENNER på Flatpanels! Hvor kan man ellers samle en PS4 op på fredag d. 29., hvis man ikke har forudbestilt den? :D

Problemet er jo desværre også, at har man ikke forudbestilt den, og køber man ikke en af Elgigantens, så skal man formentlig vente til slut januar / start februar på at butikkerne modtager en ny sending...

Suk..
#193936
Ja det er dyrt at ha noget andre ikke har, at vise frem - men der ku jo være en og anden derude der lod sig snyde O_O

Mon ikke alle i Danmark nok ska få muligheden for et fornuftigt køb inden Jul, ville ligne Sony dårligt andet - er ret sikker på at PS4 vil være på hylderne inden Jul, så væbn du dig med lidt tålmodighed og lad andre om at betale kassen, hvis de ønsker et blære eksemplar :)
#193938
edinger skrev:Tror du stadig ikke på det korrekte billede?

Nåh nej, det var en gammel diskussion :p

Haha :D ååh ja, det var en herlig diskussion.. Har fået burn in på mit PS51D8005 :(( ... Og jeg har virkelig været påpasselig ellers. "Burn in på nye topmodel-TV næsten umuligt," yeah right..

Lille Tv2-logo oppe i venstre hjørne og også lidt Fifa-radar nederst i midten af skærmen. Det er næsten helt umuligt at se begge dele, men principielt irriterer det mig ;).
#193939
RockMedØerne skrev:Ja det er dyrt at ha noget andre ikke har, at vise frem - men der ku jo være en og anden derude der lod sig snyde O_O

Mon ikke alle i Danmark nok ska få muligheden for et fornuftigt køb inden Jul, ville ligne Sony dårligt andet - er ret sikker på at PS4 vil være på hylderne inden Jul, så væbn du dig med lidt tålmodighed og lad andre om at betale kassen, hvis de ønsker et blære eksemplar :)

Jeg ville ønske det drejede sig om et "blære-eksemplar"... Men det er (og nu må du ikke hænge mig op på det, fordi jeg kan ikke garantere noget) med stor sandsynlighed sådan - vurderet ud fra mine efterretninger ;) - at køber man den ikke nu på fredag hos Elgiganten, og har man ikke forudbestilt den, - så er næste mulighed for køb af PS 4 i DK først i år 2014 og muligvis først til februar.

- Gamestop
- Computercity
- Blockbuster

Har alle sagt til mig, at har man ikke forudbestilt den og vil man ikke forudbestille, så kan man først købe den hos dem til januar/februar. Om det er røverhistorier, kan jeg jo ikke svare på, men computercity er bekræftet af en kammerat der arbejder der.

2-3 måneder er alligevel lidt af en periode at vente, synes jeg.
#193941
Ja det ska de jo næsten sige, for at få så mange langet over disken som muligt O_O

Lyder unægteligt som noget af en røverhistorie - ville ligne Sony ekstremt dårligt ikke at være helt oppe på dupperne inden Jul - de plejer at være totalt klar på markedsføringen af et så ventet produkt - skulle være første gang de så har svigtet både sig selv og forbrugerne så ;;)

Er ret sikker på at jeg ejer et eksemplar inden Jul og hvis ikke, kan jeg sagtens vente til februar og se Sony skyde sig selv i foden i forhold til både Microsoft, Apple og andre Juleelskende producenter :p
#193942
Fona, Bilka og Gamestop er officielt sat til at sælge konsollen i Danmark på udgivelsesdagen, uden mulighed for forudbestilling - så man sku måske finde polar soveposen og thermokanden frem med det samme :D
#193943
RockMedØerne skrev:Ja det ska de jo næsten sige, for at få så mange langet over disken som muligt O_O

Lyder unægteligt som noget af en røverhistorie - ville ligne Sony ekstremt dårligt ikke at være helt oppe på dupperne inden Jul - de plejer at være totalt klar på markedsføringen af et så ventet produkt - skulle være første gang de så har svigtet både sig selv og forbrugerne så ;;)

Er ret sikker på at jeg ejer et eksemplar inden Jul og hvis ikke, kan jeg sagtens vente til februar og se Sony skyde sig selv i foden i forhold til både Microsoft, Apple og andre Juleelskende producenter :p


Xbox one kommer først til DK i 2014 :), så Microsoft skyder vist lige så meget sig selv i foden. Du skal tænke på at eksempelvis Japan, og mange andre lande, først får Playstation 4 i 2014, så det er slet ikke så usandsynligt at Danmark med undtagelse af de der nu har forudbestilt også må vente til 2014 (yderligere med undtagelse af de 1000 som elgiganten sælger på fredag til overpris.).

EDIT: Så lige din anden kommentar nu, - Bilka ved jeg har haft forudbestillinger kørende, - er du sikker på de andre ikke også har? =)
Af T_skaaning
#193947
Bilka skulle eftersigende få et "stærkt begrænset" antal til folk som ikke har forudbestilt på release-dagen. Fona og Gamestop kender jeg ikke en status for pt.
#193953
det eneste hvad jeg tænke på når jeg læser tråden er følgende:

når først et eller andet stiger i pris så kommer det sjældent ned...så det er nul og nix utønkling at den kommer til at koste 3799 eller 3899kr i stedet for 3500kr. ;)
#193956
Den konklusion har jeg svært ved at se, men Sony har uden tvivl låst prisen nogenlunde fast på de 3500kr. - så hvis forhandlerne vil tjene ekstra, må de gøre det på tilbehøret eller andre fiksfakserier - tyder "tilbudet" hos El-giganten jo også på ;;) I krig, kærlighed og handel gælder alle kneb - er vel det der gør det spændende at være sælger :D